اخبار مهماقتصادی

بازگشت آرامش به بازارها؛ کاهش ۷۰ تومانی دلار و روند نزولی سکه

کد خبر : 14158

در حالی که هفته قبل التهاب دربازارهای ارز و طلا باعث افزایش قیمت دلار به بیش از ۴۴۰۰ تومان و سکه به بیش از ۱٫۵ میلیون تومان شده بود، در روز پایانی هفته آرامش به بازار بازگشت و دلار با ۷۰ تومان کاهش به ۴۳۳۰ تومان و سکه به یک میلیون و ۴۶۵ هزار تومان بازگشت.
روند معکوس بازار طلا در ایران:
به گزارش صبح مشهد، روز پنج شنبه در حالی قیمت انواع سکه کاهش یافت که در بازار جهانی، اونس طلا باز هم رشد کرد و به بیش از ۱۳۲۰ دلار رسید. اما در بازار داخل متاثر از آرام شدن فضا و کاهش نرخ ارز، نرخ انواع طلا نیزکاهش یافت. سکه طرح جدید با حدود ۳۵ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۴۶۵ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم حدود ۲۰ هزار تومان ارزان شد و به یک میلیون و ۴۵۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که روز چهارشنبه تا نزدیکی ۱۴۰ هزار تومان رشد کرده بود روز پنج شنبه با کاهش چهار هزار تومانی به ۱۳۶ هزار تومان رسید. با توجه به این که دیروز جمعه، در بازارهای جهانی قیمت اونس کاهش پیدا کرد، باید منتظر تداوم روند نزولی قیمت انواع سکه و طلا با بازگشایی بازار داخلی ( و در صورت ثبات دیگر شرایط) طی امروز باشیم. اما در بازار ارز، دلار به محدوده ۴۳۳۰ تومان بازگشت. شبکه اطلاع رسانی ارز و طلا قیمت پایانی دلار را ۴۳۲۴ تومان در روز پنج شنبه و سامانه سنا نیز متوسط نرخ دلار را ۴۳۳۱ تومان اعلام کرد.
ارزیابی کارشناسان از آینده بازارها و اقتصاد
حق شناس، اقتصاددان درباره التهابات اخیر در بازارها گفت: در روزهای اخیر این اعتراض‌ها کاهش یافت. این حوادث نمی‌تواند تاثیر چندانی بر بازارهای داخلی داشته باشد و اگر مواردی هم وجود داشته صرفا به صورت کوتاه مدت بوده است. البته ممکن است به صورت کوتاه مدت شاخص‌ها دچار نوسان شوند، ولی تاثیر میان مدت نخواهد داشت. این اقتصاددان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: درباره نرخ ارز هم باید بگویم که ممکن است دچار اندک تغییراتی شود ولی بیشتر از بخش واقعی اقتصاد متاثر شده است.
التهابات باعث دست کشیدن فعالان اقتصادی  از برنامه ریزی بلندمدت می شود
اما نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که این مسائل باعث می‌شود فعالان اقتصادی از برنامه ریزی‌های بلند مدت دست بکشند و در نتیجه به سرمایه‌گذاری داخلی در تولید و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی لطمه وارد شود. پدرام سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر ناآرامی‌های اخیر بر فضای اقتصادی، اظهار کرد: این که فکر کنیم انگیزه این اعتراضات صرفا اقتصادی است چندان قضاوت درستی نیست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن