اخبار مهم

از رمزگشایی ۲۰ فقره سرقت تا دستگیری گوشی قاپ خیابانی در کمتر از چند دقیقه

کد خبر : 38908

فرمانده انتظامی مشهد از عملیات ضربتی کلانتری های شهید آستانه پرست و میرزا کوچک خان برای دستگیری ۳ متهم سرقت های خیابانی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” عباس صارمی ساداتی” گفت: مرحله دیگری از طرح تشدید مقابله با سرقت های خیابانی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: تیم های تجسس کلانتری شهید آستانه پرست پی گیری سرقت های سریالی موتورسیکلت را در دستور کار خود قرار دادند و با کنترل و مراقبت های پوششی، جوانی که قصد بازکردن قفل و زنجیر یک دستگاه موتورسیکلت پارک شده کنار خیابان داشت را شناسایی و دستگیر کردند.
وی خاطرنشان کرد: در بازرسی اولیه از این متهم، یک شاه کلید کشف و این جوان ۲۵ ساله در تحقیقات اولیه یکی از همدستان خود را نیز به پلیس معرفی کرد.
سرهنگ صارمی ساداتی گفت: ماموران کلانتری شهید آستانه پرست بلافاصله وارد عمل شدند و با هماهنگی مقام قضایی، این متهم را داخل منزلی مسکونی واقع در محدوده بلوار مصلی مشهد دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف کردند.
وی اظهار داشت: متهمان این پرونده در تحقیقات اولیه تاکنون به ۲۰ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرده اند و تحقیقات برای کشف اقدامات مجرمانه آنان و همچنین شناسایی و دستگیری مالخران اموال مسروقه ادامه دارد.

دستگیری گوشی قاپ خیابانی لحظاتی پس از سرقت:
فرمانده انتظامی مشهد گفت: تیم های تجسس کلانتری میرزا کوچک خان مشهد نیز در این عملیات، پی گیری گوشی قاپی های سریالی را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: پلیس با همکاری شهروندان وظیفه شناس، نوجوان ۱۷ ساله ای که متهم است با همدستی دوست خود گوشی تلفن همراه خانمی جوان را قاپیده اند؛ دستگیر کرد.
سرهنگ صارمی بیان داشت: این متهم در تحقیقات اولیه پرونده با معرفی همدست خود به ماموران تجسس کلانتری ۲۴ میزاکوچک خان گفت: در محدوده خیابان شهید علیمردانی، خانم جوانی که گوشی تلفن همراه خود را در دست داشت زیرنظر گرفته و در فرصتی، همدستش گوشی را قاپیده و متواری شده است.
وی با اشاره به این مطلب که تحقیقات برای دستگیری متهم فراری و کشف دیگر سرقت های انجام شده توسط این متهمان ادامه دارد، گفت: پسر نوجوان دستگیرشده اعتیاد شدیدی به قرص متادون داشته و دارای سابقه گوشی قاپی است.

توصیه پلیس:
فرمانده انتظامی مشهد گفت: آنچه در این ۲ پرونده قابل توجه است سهل انگاری مالکان موتورسیکلت ها در محل پارک وسیله نقلیه و همچنین بی وجهی به هشدارهای پلیسی در نحوه استفاده از گوشی تلفن همراه است که فرصت سوء استفاده و سرقت را برای متهمان فراهم می سازد.
وی تاکید کرد: نکته دیگر نیز درگیری ۲ پسر نوجوان به موادمخدر و قرص های متادون و همچنین ارتکاب سرقت توسط آن هاست که می طلبد خانواده ها توجه، مراقبت آگاهانه و نظارت صحیح و درستی بر رفت و آمدها و دوستان فرزندان خود داشته باشند تا از چنین آسیب هایی پیشگیری شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن