اجتماعی

دیدار صمیمی شهردار مشهد مقدس با دختران موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا (ع): دختران آفتاب، استوار و پرامید

کد خبر : 16737

در حال حاضر ۲۵دختر ۶ الی ۱۲سال، ۲۰ دختر ۱۲ ال ۱۸سال و ۱۰ دختر بالای ۱۸ سال در چند خانه در نقاط مختلف شهر نگهداری و یا بهتر بگوییم به شکل یک خانواده زندگی می‌کنند.

شهردار مشهد مقدس با حضور در موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا (ع) مشهد با دختران ساکن در یکی از خانه‌های این موسسه به گفتگو نشست.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، لبخند به لب به استقبال شهردار آمده‌اند هر چند که شاید روزگار با آنها نامهربانی کرده و سایه پدر و مادر را بر سر ندارند اما خدا سایه مهر امام مهربانی‌ها حضرت رضا (ع) را به دست خیرانی نیکوکار در موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا (ع) بر سرشان گسترانده است.
تقی‌زاده خامسی، لبخندشان را با لبخند پاسخ می‌دهد و در جمع صمیمیشان می‌نشیند و جویای احوالاتشان می‌شود، دختری از جمعشان به احترام حضور شهردار خیر مقدمی می‌گوید و به دنبال آن دختران از تحصیلاتشان و موفقیت‌هایی که در این راه به دست آورده‌اند و آرزوهایی که در سر دارند برای شهردار سخن می‌گویند و او نیز پدرانه از آنها می‌خواهد که امیدوار به آینده تحصیلاتشان را ادامه دهند.
در این میان سیدرضا سیدی، رییس هیات مدیره موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا (ع) که دختران به او آقاجان می‌گویند، گزارش کوتاهی از وضعیت این موسسه ارائه می‌دهد و می‌گوید: سعی کرده‌ایم بچه‌ها را در فضایی همانند خانه نگهداری کنیم تا احساس حضور در یک خانواده را داشته باشند بر همین اساس چندین خانه را برای پسران و دختران در سنین مختلف ایجاد کرده‌ایم.
وی می‌افزاید: در حال حاضر ۲۵دختر ۶ الی ۱۲سال، ۲۰ دختر ۱۲ ال ۱۸سال و ۱۰ دختر بالای ۱۸ سال در چند خانه در نقاط مختلف شهر نگهداری و یا بهتر بگوییم به شکل یک خانواده زندگی می‌کنند.
سیدی اضافه می‌کند: همچنین در کنار این مراکز ۱۵ پسر نیز که از بهزیستی ترخیص شده‌اند در خانه‌ای کنار هم تحت پوشش این موسسه زندگی می‌کنند.
وی با اشاره بره معضل اعتیاد و این که بسیاری از کودکان بی‌سرپرست پدر و مادر دارند اما معتادند، اظهار می‌کند: به همین دلیل به سراغ ایجاد مرکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر رفتیم و مرکز ترک اعتیاد پرتو مهر امام رضا (ع) را با ظرفیت ۲۰۰ نفر ایجاد کردیم که تاکنون ۳۰۰۰ نفر معتاد متجاهر پاک شده و به زندگی عادی برگشتن.
شهر بدون معتاد متجاهر
سخن به این جا که می‌رسد شهردار مشهد مقدس نیز از معضلات اعتیاد و نازیبایی حضور معتادان متجاهر در شهر و نبود حلقه واسطه برای ایجاد اشتغال برای معتادان گلایه می‌کند و می‌گوید: از همان ابتدا که آمدم شعار مشهد شهر بدون معتاد متجاهر را مطرح کردم اما به این موضوع باید توجه داشت که تنها نگهداری معتادان متجاهر و درمان آنها کافی نیست زیرا بسیاری از این معتادان بعد از خروج از کمپ‌ها دوباره آلوده می‌شوند.
وی می‌افزاید: اکنون بهزیستی صدها نفر از معتادان متجاهر را درکمپ‌های ماده ۱۶ نگهداری می‌کند که نگهداری هر معتاد ۲-۳ میلیون هزینه دارد که بخشی از هزینه‌های آن را شهرداری مشهد می‌دهد اما باید برای تاثیرگذاری آن برای این افراد بعد از خروج از کمپ‌ها و پاک شدن اشتغال ایجاد کرد تا دوباره آلوده نشوند و گرنه تنها نگهداری و بهبود و سپس رهاسازی تاثیر چندانی نخواهد داشت.
تقی‌زاده خامسی می‌گوید: برای رفع این مشکلات باید کارگاه‌هایی را برای جوانانی که از اعتیاد پاک شده‌اند ایجاد کنیم که این نیاز به یک حلقه اتصال و همکاری همه دستگاه‌ها دارد و در این میان ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که می‌توانیم محل‌هایی را برای فروش تولیدات این افراد ایجاد کنیم.
در این بازدید از شهردار مشهد مقدس برای ایجاد محلی جهت نگهداری معتادان متجاهر درخواست اختصاص زمین یا سوله‌ای شد که شهردار با موافقت ضمنی قول پیگیری این موضوع را داد.
در پایان نیز شهردار مشهد مقدس شام را در کنار دختران موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا (ع) صرف کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن