استانی

منطقه کوهسرخ کاشمر مستعد کشت و توسعه گیاهان دارویی است

کد خبر : 26861
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: بخش کوهسرخ به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مناسب برای کشت و توسعه گیاهان دارویی مستعد است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، حسین محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۷ گونه گیاهی در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: سطح زیرکشت گونه‌های گیاهی ۱۲ هزار هکتار است که عمده آن مربوط به بخش کوهسرخ است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ خرده مالکی رتبه اول خراسان رضوی را دارد، یادآور شد: با توجه به خرده مالکی شدید اراضی کشاورزی، این توجیه اقتصادی وجود دارد که بهره‌برداران به سمت کشت گونه‌های گیاهی روی‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه بخش کوهسرخ به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مناسب و خرده مالکی مستعد کشت گیاهان دارویی است، متذکر شد: در حال حاضر ۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت آنغوزه دیم، ۳۰۰ هکتار زیر کشت زیر سبزه دیم، ۷۷ هکتار زیر کشت زیره سبز آبی، ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت زعفران و ۱٫۵ هکتار گلخانه محصولات آلوورا و نعناع فلفلی است.

محمدی عدم خرید تضمینی، هزینه‌های بالای کارگر در زمان برداشت، نبود کارگاه فرآوری و بسته کافی را از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های تولیدکنندگان گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: با برگزاری دوره‌های مهارتی درزمینهٔ گیاهان دارویی و برپایی همایش‌ها بتوانیم زمینه را برای توسعه کشت گیاهان دارویی در منطقه فراهم کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مجهزترین کارخانه فرآوری تولیدات گیاهی در کاشمر، خاطرنشان کرد: با فعال شدن فاز دوم این کارخانه در زمینه تولید داروهای گیاهی در آینده‌ای نزدیک، کشاورزان منطقه با اطمینان بیشتری به سمت کشت و توسعه گیاهان دارویی می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بابیان اینکه حمل و توزیع بذور گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در راستای ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در منطقه، کشت پایلوت گیاهان دارویی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی در حال انجام است.

محمدی با تأکید بر اینکه در سایه همراهی و مشارکت معین‌های اقتصادی شاهد رونق تولید در بخش کشاورزی می‌شویم، گفت: در این راستا نیز از ظرفیت یکی از شرکت‌های گیاهان دارویی به‌عنوان معین اقتصادی بیشتر کمک می‌گیریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن