اجتماعی

گفت و گو با حنانه سادات صالحی تنها دانش آموز استان در جمع برترین های کنکور امسال

کنکور برایم عجیب و سخت نبود!

کد خبر : 54203

در جمع برترین های کنکور امسال فقط یک دانش آموز استان دیده می شود. رتبه ۵ کنکور سراسری در گروه علوم انسانی، یک دختر ۱۸ ساله مشهدی است و آن طور که خودش می گوید، در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده است.

صبح مشهد- این نخبه استانی توصیه هایش به کنکوری های سال آینده این است که فقط تلاش کنند و تحت تاثیر تبلیغات کنکوری قرار نگیرند. حنانه سادات صالحی بایگی، رتبه ۵ کنکور سراسری در گروه علوم انسانی، در معرفی خود می گوید: فرزند بزرگ خانواده هستم و دو برادر کوچک‌تر از خودم دارم.

از متوسطه اول در مدرسه فرزانگان درس می خواندم. از همان ابتدای دوره متوسطه به خوبی مطالعه می‌کردم، به همین دلیل کنکور برای من چیز عجیب و سختی نبود، چون از اول درس می‌خواندم. موقع درس خواندن همیشه دروس را می آموختم و حفظ نمی‌کردم. از بهمن ماه به بعد حداقل روزی ۱۳ تا ۱۵ ساعت درس می‌خواندم و عملا طول شبانه روزم را صرف مطالعه می‌کردم. در نیم سال اول هم با وجود این که در مدرسه وقت می‌گذراندم، حدود ۶ تا ۷ ساعت درس می‌خواندم. شب‌ها حدود ساعت ۱۰ می‌خوابیدم و صبح ها ساعت ۶ یا ۷ بیدار می‌شدم.

در ماه های اول سال تحصیلی اوقات فراغت داشتم و به بیرون می‌رفتم اما از بهمن ماه به بعد کمتر شده بود. از حنانه درباره حضورش در کلاس های آموزشی سوال می کنم که می گوید: من در هیچ کلاسی به جز کلاس های مدرسه ام شرکت نکردم. معلمان خوبی داشتم که در پیشرفتم به من کمک کردند. او همچنین به خاطراتش در دوران قبل کنکور اشاره می کند و می افزاید: یکی از خاطراتم این است که برادران کوچک‌ترم موقع درس خواندن از من می‌خواستند که کنار آن‌ها بمانم، اما با این که برایم سخت بود درخواست آن‌ها را نادیده بگیرم، به طبقه دیگر خانه می‌رفتم و به این فکر می‌کردم که این سختی را تحمل می‌کنم و بعد نتیجه آن را می‌بینم.

او توصیه ای هم به کنکوری ها می‌کند و می‌گوید: من این را نتیجه لطف خدا و توکل به او می‌دانم. توصیه‌ام به دیگران این است اگر تبلیغی در فضای مجازی می‌بینند، امید خود را از دست ندهند و مطمئن باشند نتیجه تلاش خود را خواهند دید. به حنانه سادات می‌گویم، قصد ادامه تحصیل در چه رشته‌ای و در کدام دانشگاه را دارد که پاسخ می دهد: هنوز تصمیم نگرفته‌ام چه رشته ای و چه دانشگاهی بروم، چون به تمام رشته های علوم انسانی علاقه دارم. درباره احتمال مهاجرتش هم این طور می گوید: این چیزی نیست که الان درباره آن صحبت کنم چون هیچ دانشی در این زمینه ندارم. دوست دارم در بالاترین سطح، ادامه تحصیل بدهم.

همان طور که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که دانش را در هرجایی یاد بگیریم، اگر لازمه اش این موضوع باشد، ممکن است چنین تصمیمی بگیرم. دوست دارم برای مردم کشورم مفید باشم. او درباره نحوه مواجهه اش با اعلام برترین های کنکور و این که آیا با شنیدن خبر شوکه شده است؟ می گوید: زیاد نه، چون زیاد دور از انتظار نبود. البته خودم فکر می‌کردم رتبه دو رقمی بیاورم. روز چهارشنبه که نتایج آمد، از مدرسه و آموزش و پرورش برای تبریک با من تماس گرفتند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن