به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی OSEC، جهانگیر حبیبی، عضو هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی، در جلسه هم اندیشی با اعضا “انجمن فرانگران نوین” و “سازمان بینالمللی مدیریت تولید و صادرات زعفران” که در تهران برگزار شد، اظهار کرد: به منظور صیانت از جایگاه زعفران ایران و شناسایی آن به جهانیان و نیز به جهت استفاده از ظرفیت های این کالای استراتژیک به منظور رشد و شکوفایی اقتصادی، نیازمند اقداماتی هستیم که “زعفران ایران” را به جهانیان بشناساند.
وی افزود: برای تحقق این امر نیز ما آمادگی کامل خود را برای اجرایی کردن ایده های جدید و موثر اعلام می کنیم؛ از طرفی به نظر می آید سازمان هایی مانند سازمان بینالمللی OSEC می توانند با حضور در عرصه های جهانی این مهم را تحقق بخشند.
عضوهیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ضمن اعلام آمادگی برای فراهم کردن زمینه های حضور صنعت زعفران در نمایشگاههای بین المللی، تصریح کرد: حضور در نمایشگاه هایی مانند اکسپو دبی که هر پنج سال یکبار و با حضور بیش از ۱۹۶ کشور جهان برگزار می شود، فرصت مناسبی برای معرفی زعفران ایران به جهانیان است چرا که این نمایشگاه برای ۶ ماه به طور مستمر برپا است و می تواند ظرفیت بسیار خوبی را برای جذب سرمایه گذار در اینحوزه فراهم کند.
حبیبی ادامه داد: ایران نیز می تواند ضمن اختصاص دادن فضایی به سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران(OSEC) در این نمایشگاه، هفته ای با عنوان “هفته زعفران ایران” برپا کرده و ضمن دعوت از تاجران و فعالان این عرصه، زمینه شناسایی زعفران ایران به جهانیان را فراهم کند. همچنین با توجه به اینکه شعار این نمایشگاه “پیوند افکار و خلق آینده” در نظر گرفته شده است، به نظر می رسد حضور صنعت زعفران می توانند در تحقق این شعار موثر واقع شود.