اسلاید شواقتصادیشهری

مدیر مخابرات خراسان رضوی: نرخ‌گذاری جدید نتواست پاسخگوی هزینه‌های تلفن ثابت باشد!

کد خبر : 49885

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: هرچند از ابتدای شهریور ماه امسال تعرفه‌های جدید از سوی ستاد تنظیم بازار برای خطوط تلفن ثابت تصویب شده است اما به دلیل بالا بودن هزینه ها، این نرخ گذاری ها همچنان پاسخگوی هزینه‌های حوزه تلفن ثابت در خراسان رضوی نیست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، حسن اروجی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: هرچند تعرفه های تلفن ثابت پس از حدود ۱۳ سال افزایش یافت و بخشی از هزینه های آن را جبران کرد ولی این هزینه ها همچنان پوشش دهنده مخارج این خطوط نیست چرا که بیشتر هزینه های مخابراتی حدود ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت در کلانشهر مشهد، از جمله برق رسانی، خدمات نگهداری و هزینه های سرمایشی و گرمایشی، معادل ۲۵ هزار تومان در ماه است که اکنون حداقل ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی اظهار داشت: مشترکان خطوط ثابت تلفن با تعرفه حداقل ۱۵ هزار تومانی می توانند ۳ هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه داخل استانی، ۴۴۴ دقیقه مکالمه خارج از استان و ۲۳۸ دقیقه مکالمه با تلفن همراه داشته باشند.

اروجی مشترکان تلفن ثابت در خراسان رضوی را ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار مشترک بیان کرد و گفت: از این تعداد میانگین مبلغ قبوض یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۷۹ مشترک در مشهد، پیش از تعرفه گذاری جدید حدود ۱۲ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به عناوین مشخص شده در قبوض تلفن ثابت عنوان کرد: حق اشتراک، مالیات و عوارض و حداقل تعرفه از جمله بخش های قبوض است که به ترتیب هزار و ۵۰۰، هزار و ۳۰۰ و ۱۵ هزار تومان است به این معنا که حداقل قبض تلفن ثابت از شهریور ماه سال جاری در مشهد معادل ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

مدیر مخابرات خراسان رضوی ادامه داد: این نرخ در دیگر شهرستان های استان ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و در روستاها نیز بر اساس مصرف خواهد بود.

اروجی با اشاره به انتقاد برخی از مشترکان مبنی بر پرداخت تعرفه در صورت عدم استفاده از تلفن ثابت گفت: خط تلفن ثابت یک سرمایه ملی است و مشترکانی که از خطوط استفاده نمی کنند می توانند با مراجعه به امور مشترکین مرکز، نسبت به عودت و یا انتقال آن به دیگری اقدام کنند تا دیگر مشمول هزینه حداقلی تعرفه ها نشوند.

سرقت کابل و خسارت ۲.۵ میلیارد تومان به زیرساخت‌ها

وی همچنین در خصوص سرقت کابل خطوط تلفن ثابت در برخی از نقاط مشهد و استان خراسان رضوی اظهار داشت: در صورت اطلاع این موضوع به امور مشترکان مخابرات، تا زمان اتصال مجدد دیگر مشمول طرح پرداختی حداقل تعرفه نخواهند شد.

مدیر مخابرات خراسان رضوی در ادامه گفت: برای کاهش میزان سرقت خطوط تلفن ثابت، این خطوط باید از مسی به فیبر نوری تبدیل شود که در این صورت برای هر مشترک حدود ۲ میلیون تومان باید هزینه کرد.

اروجی عنوان کرد: سارقان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان به زیر ساختهای مخابراتی استان خسارت وارده کرده اند، در عین حال در صورت اطلاع هر یک از مشترکان، شرکت مخابرات در اسرع وقت و به صورت رایگان، اتصال شبکه تلفن ثابت آنها را انجام خواهد داد.

وی در خصوص شبکه همراه اول در خراسان رضوی نیز گفت: شبکه همراه خراسان رضوی پس از تهران، با ۲ هزار سایت، بزرگترین شبکه همراه کشور که پنج میلیون مشترک فعال دارد. همچنین ۶۷ هزار مشترک از پرت اینترنت پر سرعت FTTH استفاده می کنند.

بر اساس نظام تعرفه‌ای جدید تلفن ثابت، هر خط تلفن در هر ماه باید میزان حداقلی را پرداخت کند و کارکرد تلفن بیش از میزان تعیین شده، مشمول هزینه اضافی خواهد شد.

در این مدل اصلاحی، محاسبه کارکرد تلفن ثابت در کشور به چهار بخش تقسیم شده است که مشترکان تلفن ثابت در شهر تهران به ازای هر خط تلفن با میزان مکالمه مشخص، حداقل ماهانه ۲۰ هزار تومان، سایر مراکز استان‌ ۱۵ هزار تومان و شهرهای دیگر نیز حداقل ۱۰ هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت خواهند کرد و در روستاها نیز مطابق قانون قدیم و بدون حداقل پرداختی است.

به این معنا که مشترکان تلفن ثابت در مرکزی مثل مشهد، در صورتی که کارکرد خط آنان کمتر از مبلغ ۱۵ هزار تومان باشد، باید همین تعرفه را پرداخت کند و در صورتی که بیش از این مبلغ باشد، معادل همان تعرفه مصرف شده را پرداخت خواهد کرد. درصورتی که پیش از تصویب این قانون، مشترکان معیار حداقلی در پرداخت نداشتند.

در سال ۱۲۹۸ اولین مرکز تلفن مغناطیسی استان خراسان رضوی در شهر مشهد با نصب ۷۰ شماره تلفن تاسیس شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن