اخبار مهمورزشی

در نشست خبری مسابقه جایزه بزرگ کوهستان مطرح شد: پیست چالیدره، آماده میزبانی از مسابقات کشوری/ چالیدره، بستری برای توسعه هوای پاک

کد خبر : 15792

طراح پیست چالیدره و مسئول برگزاری مسابقات جایزه بزرگ گفت: پیست چالیدره به شکلی مناسب و حرفه‌ای طراحی شده و می‌تواند میزبان مسابقات کشوری باشد.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا بنا در نشست خبری افتتاحیه پیست دوچرخه‌سواری اظهار کرد: خوشحالم که توانستیم با حمایت مسئولین این پیست را به بهره برداری برسانیم. طی صحبت‌ها و هماهنگی‌هایی که انجام شد، این پیست صرفا برای مسابقات نیست. خانواده‌ها هم می‌توانند به خوبی  از این بستر فراهم‌شده استفاده کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه فضای مناسبی را در بخش کرات کانتری داریم و می توانیم در آینده میزبان مسابقات کشوری باشیم.

وی در خصوص هزینه بهره‌برداری از این مجموعه گفت: با تکمیل این پیست حدود یک و نیم میلیارد هزینه برای این مجموعه برآورد شده‌است.

وی در خصوص افتتاح  این پیست و برگزاری جایزه بزرگ در روز جمعه، تصریح کرد:  از ساعت ۸:۳۰ از دوچرخه‌سواران در بازار بعثت طرقبه پذیرش خواهیم‌کرد و پس از آن از میدان طرقبه سوت استارت این مسابقه را به صورت نمادین خواهیم‌زد تا دوچرخه سواران بدن خود را گرم کنند و به پیست دوچرخه سواری چالیدره برسند.

وی ادامه داد: استارت رسمی این مسابقات همزمان با افتتاح این پیست خواهدبود، طول این مسابقه ۴۰ کیلومتر است. آن طور که محاسبه کرده‌ایم، ورزشکاران ۵ دورکامل باید در این پیست رکاب زنند.

وی گفت: با توجه به اینکه این مسابقات به عنوان جایزه بزرگ قلمداد شده، هیچ رنکینگی برای دوچرخه‌سواران ندارد و افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، از جوایز نقدی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد:در آینده این توانایی را داریم که میزبان اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری باشیم، یکی از نکات مهمی که در میزبانی‌ها مهم است، بحث اسکان نفرات تیم ملی است که پتانسیل لازم در این خصوص را هم داریم.

وی ادامه داد: در بحث بانوان باید رایزنی خاصی را انجام دهیم تا بتوانیم به خوبی از بانوان دوچرخه‌سوار میزبانی کنیم.

بنا درپایان گفت: با توجه به اهمیت این پیست رئیس فدراسیون در روز جمعه برای افتتاح این پیست به شهر طرقبه سفر خواهدکرد.

پیست دوچرخه‌سواری چالیدره، بستری برای توسعه هوای پاک

مدیرعامل منطقه گردشگری چالیدره هم گفت: پیست دوچرخه‌سواری چالیدره، بستری برای توسعه هوای پاک است
سید جواد شاکری در خصوص افتتاح پیست منطقه گردشگری چالیدره اظهار کرد: با مشورتی که با دوستان در هیات دوچرخه سواری استان و در شهرستان طرقبه و شاندیز داشتیم، این پیست را به بهره برداری رساندیم.

وی افزود: امیدوارم به لحاظ فنی شرایط خوبی را برای دوچرخه سواران داشته باشد. امیدوارم در آینده ورزشکاران به خوبی از این پیست استفاده کنند. یکی از دلایلی که این پیست را راه اندازی کردیم به خاطر مسائل زیست محیطی و پاکی هوا بوده است. تا بتوانیم دوچرخه سواران با شرایط فوق العاده‌ای تمرینات خود را دنبال کنند، امیدوارم ورزشکاران در سلامت بتوانند به فعالیت بپردازند.

پیست چالیدره، محیطی امن برای خانواده‌هاست

رییس هیئت دوچرخه‌سواری طرقبه و شاندیز گفت: پیست چالیدره محیطی امن برای خانواده‌هاست تا بتوانند برای دوچرخه‌سواری فرزندان‌شان از این پیست استفاده نمایند.

داوود رجب‌زاده اظهار کرد: از زمان شروع فعالیت هیات دوچرخه‌سواری طرقبه و شاندیز مسابقات مختلفی را برگزار کردیم، در سطح کشور و استان توانسته‌ایم از افراد زیادی میزبانی کنیم.

وی ادامه داد: با همت مدیرعامل منطقه گردشگری چالیدره پیست این مجموعه با ۸ کیلومتر طول به بهره برداری رسید. روز جمعه نیز به مناسبت افتتاحیه این پیست، مسابقات جایزه بزرگ را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این پیست به گونه ای طراحی شده که خانواده‌ها هم می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند و  فرزندان خودرا برای دوچرخه‌سواری به این مجموعه بیاورند. یکی از اهداف افتتاح این پیست امنیت خاطر خانواده‌ها بوده است که مشکلی برای فرزندان‌شان به وجود نیاید.

شهرستان طرقبه شاندیز بهشت سرمایه گذاران ورزشی

همچنین رییس اداره ورزش و جوانان طرقبه شاندیز با اشاره به فعالیت ۳۳ هیأت ورزشی در این شهرستان، از مجموعه چالیدره به عنوان یک حامی فعال ورزش نام برد.

دکتر محمد رضا سعیدی افزود: شهرستان طرقبه شاندیز با توجه به ظرفیت های متعدد، می تواند بهشت سرمایه گذاری ورزشی شرق کشور معرفی شود.

گفتنی است منطقه نمونه گردشگری چالیدره در فضایی به مساحت ۱۷۰ هکتار در نوروز ۱۳۹۷ میزبان ۱۴۴ هزار نفر گردشگر و زائران بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن