شهری

نخستین عمل کارگزاری دریچه قلب بدون جراحی در مشهد انجام شد

کد خبر : 35189

نخستین عمل کارگزاری دریچه قلب بدون انجام عمل جراحی و به روش آنژیوگرافی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عمل مزبور بر روی دو بیمار با موفقیت در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با همکاری دکتر محمود شبستری، دکتر حاج زینعلی، دکتر محمد عباسی و استادان گروه بیهوشی و کادر مراقبت و درمان این بیمارستان انجام شد.
استاد گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: این عمل به روش آنژیوگرافی بر روی یک زن ۳۸ ساله و یک مرد ۳۶ ساله که پیش از این تحت عمل جراحی باز تعویض دریچه قلب قرار گرفته بودند و پس از گذشت چند سال دچار مشکل شده بودند و با توجه به ریسک بالا امکان عمل جراحی باز مجدد وجود نداشت انجام شد.
دکتر محمود شبستری ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دکتر حاج زینعلی از استادان قلب وعروق دانشگاه تهران افزود: در این روش همان دریچه قلبی بافتی از طریق پوست مانند آنژیوگرافی ساده وارد قلب می شود و بر روی دریچه قبلی که دچار اشکال شده بوده کارگزاری می شود.
این پزشک فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم تهاجمی بودن، ریسک پایین عمل، کاهش مدت زمان بستری و تسریع بهبود حال بیمار از مزایای این روش به شمار می رود.
رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز گفت: اکنون ما با فاصله کمی از دنیا می توانیم عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی را در این مرکز انجام دهیم.
دکتر علی خرسند افزود: خوشبختانه بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) مشهد یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور است و اتاق عمل های بسیار مجهزی دارد و با حضور استادان با تجربه، بسیاری از اعمال جراحی پیشرفته در این مرکز انجام می شود.
وی ادامه داد: این بیمارستان طبق روال عادی در کنار همه خدماتی که در بیمارستان انجام می شود به بیماران خود در حوزه های مختلف جراحی عمومی، جراحی قلب، اورولوژی، زنان و سایر رشته هایی که در این مرکز هست خدمات رسانی می کند.
او اضافه کرد: مردم بدون هیچ گونه نگرانی می توانند از این خدمات تشخیصی و درمانی استفاده کنند ضمن این که درمان بیماران مبتلا به کرونا در ساختمانی مجزا و مجهز در حال انجام است.
دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن