اخبار مهم

از دستگیری عامل سرقت سه و نیم کیلو طلای سرخ تا ۲شبح خیابانی گوشی قاپ

کد خبر : 49779

فرمانده انتظامی مشهد از اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت و دستگیری ۳ متهم به سرقت توسط تیم های تجسس کلانتری های شهید رجایی و خواجه ربیع خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ” احمد نگهبان بیان داشت: در اجرای مرحله دیگری از طرح تشدید مقابله با سرقت دستورات ویژه برای پی گیری ۲ پرونده صادر و تیم تجسس کلانتری شهید رجایی و خواجه ربیع وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری شهید رجایی در این عملیات ضربتی برای بررسی گزارش سرقت سه و نیم کیلو زعفران از خانه ای مسکونی وارد عمل شدند.
وی گفت: پلیس در حالی بررسی های خود را در این باره آغاز کرد که عامل یا عاملان سرقت هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشته بودند، اما با پی گیری های فنی و بررسی دوربین های مداربسته، عامل اصلی سرقت که یکی از مجرمان سابقه دار بود در کمتر از ۴۸ ساعت چهره زنی و دستگیر شد.
این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات اولیه به سرقت زعفران ها اعتراف و تحقیقات با دستور مقام قضایی ادامه دارد.

گوشی قاپان تیز دست در چنگ قانون!
فرمانده انتظامی مشهد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: گزارش سرقت های سریالی گوشی تلفن همراه در برخی از خیابان های مشهد به فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اعلام شکایت مالباختگان، پلیس را برآن داشت به طور ویژه وارد عمل شود.

سرهنگ نگهبان گفت: با توجه به دغدغه مندی شاکیان پرونده دستورات ویژه صادر و تیم تجسس کلانتری خواجه ربیع ماموریت یافتند موضوع را پی گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران کلانتری خواجه ربیع در این پرونده با بررسی های علمی خود ۲ تن از عاملان این سرقت ها که با موتورسیکلت اقدام به گوشی قاپی های تیزدستانه می کردند را چهره زنی و تحت تعقیب قرار دادند.

فرمانده انتظامی مشهد اظهار داشت: تیم تجسس کلانتری خواجه ربیع ۲ متهم ۱۹ و ۲۲ ساله را ردزنی و دستگیر کردند و با کشف ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه، متهمان تاکنون به ۱۲ فقره سرقت در محدوده بلوار سالت، بهمن و خیابان ایثارگران اعتراف کرده اند.

هشدار پلیس:
فرمانده انتظامی مشهد گفت: آنچه در واکاوی پرونده سرقت گوشی های تلفن همراه به عنوان نکته ای حائز اهمیت دیده می شود شیوه ارتکاب سرقت توسط متهمان و سهل انگاری مالباختان در نوع و نحوه حمل و استفاده از گوشی تلفن همراه در خیابان ها است تا جایی که زمینه گوشی قاپی را برای سارقان خیابانی به سادگی فراهم می سازد.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: نکته دیگر نگرانی و اضطراب تعدادی از مالباختگان درباره اطلاعات و تصاویر خصوصی است که در حافظه گوشی تلفن همراه خود ذخیره کرده اند.

وی تاکید کرد: توصیه پلیس این است که از ذخیره سازی این اطلاعات در گوشی تلفن همراه جدا خودداری و به هشدار پلیس درباره نوع و نحوه استفاده از گوشی تلفن همراه در خیابان ها و حتی داخل خودروهای سواری توجه داشته چرا که حتی متهمان فرصت سرقت از سرنشینان خودروهایی که پشت چراغ قرمز چهار راه ها توقف دارند را نیز در اختیار داشته و باید هوشیاری و مراقبت لازم برای پیشگیری از این نوع سرقت ها مورد نظر باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن