شهری

در گفتگو با شهردار منطقه هفت مشهد عنوان شد

ظرفیت پذیرش ۵۰ هزار اسکان زائر در یک میزبانی شایسته

کد خبر : 48880

شهردار منطقه هفت مشهد از راه اندازی پویش میزبانی شایسته به مناسبت فرارسیدن ایام دهه پایانی صفر خبر داد و گفت: ۵۰هزار ظرفیت اسکان زائر با کمک گروه های مردمی و ادارات مختلف در سطح منطقه ایجاد شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هفت مشهد، وحید برجسته­ نژاد به استفاده از تمام ظرفیت­‌های منطقه برای پذیرایی هرچه بهتر از زائران تاکید کرد و افزود: به جهت تکریم شایسته زائران پویشی با کمک گروه­های مردمی ویژه مناسبت شهادت امام رضا(ع) راه اندازی کردیم و هدف اصلی این پویش، ثبت لحظه­ های زیبایی از خدمت به زائران پیاده توسط مردم است.

شهردار منطقه هفت مشهد ظرفیت مراکز اسکان زائر از سوی شهرداری منطقه را برشمرد و گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی خدمات ارزنده­ ای در بحث اسکان زائر دارد؛ بوستان­های غدیر، ریحانه و ترافیک و سالن­های ورزشی فرهنگسرای غدیر و ثامن­ الائمه با ظرفیتی بالغ بر ۲۷هزار نفر آماده پذیرایی از زائران است. همچنین ۱۸هزار ظرفیت اسکان با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش ناحیه۲ و ظرفیتی ۵هزار نفری نیز با کمک گروه­های مردمی سطح منطقه ایجاد شده است و در مجموع ۵۰هزار ظرفیت اسکان زائر در سطح منطقه ایجاد شده است.

برجسته نژاد در خصوص استقبال از زائران پیاده و سواره اظهار کرد: در ورودی مشهد­الرضا(ع) در دو جاده نیشابور و فریمان نیز دو موکب­ در نظر گرفتیم که به طور شبانه روز خدمت می­کنند. موکب اول روبروی پلیس­راه نیشابور کنار اداره کل هواشناسی با ۳هزار مترمربع فضا و موکب دوم روبروی بوستان غدیر واقع در بزرگراه شهید سلیمانی واقع شده است؛ البته خدمات ارائه شده در این موکب­ها به عهده شهرداری نیست؛ اما برای راه اندازی سازه، نمازخانه، استراحتگاه، سرویس­های بهداشتی و دیگر خدمات لازم به زائر را شهرداری پشتیبانی می­کند.

وی همچنین به برگزاری برنامه­ های فرهنگی مذهبی در بوستان غدیر و استقبال از زائران در فرودگاه بین­ المللی هاشمی نژاد اشاره کرد و گفت: برنامه اختصاصی استقبال از زائر در فرودگاه با حضور شهردار مشهد و اهدای ۵۰۰ بسته متبرک برگزار خواهد شد که برنامه آن را اعلام خواهیم کرد. در بخش فعالیت­های فرهنگی نیز هر شب یک ساعت قبل و بعد از اذان مغرب مسابقات مذهبی برای خردسالان و بزرگسالان به همراه اهدای جوایز، مداحی و روایتگری در بوستان غدیر اجرا خواهد شد. برپایی ایستگاه صلواتی در کنار اینها را هم خواهیم داشت.

جمع آوری ۲۲۰تن زباله و نخاله در ورودی­های شهر/ ۴۴۱چشمه سرویس بهداشتی در تمام منطقه وجود دارد

شهردار منطقه هفت با اشاره به این مطلب که بخشی از آماده سازی معابر و خیابان­ها به عهده اداره خدمات شهری منطقه است تشریح کرد: هر ساله جهت استقبال از زائران پیاده، مسیر جاده­های قدیم نیشابور و بهشت رضا(ع) یا همان فریمان تا عمق ۱۰کیلومتری پاکسازی و نظافت و رفت و روب انجام می­شود که امسال ۲۰۰تن خاک و نخاله و حدود ۲۰تن زباله خشک و پلاستیکی در این مسیرها با بکارگیری ۷۰نیروی پاکبان جمع­آوری شده است که به صورت روزانه تا پایان ماه صفر در این مسیرها خدمت می­کنند.

شهردار با تاکید بر این موضوع که از جمله نیازهای مهم زائر خدمات رفاهی نظیر تهیه ارزاق، سرویس بهداشتی و استحمام است افزود: سرویس­های بهداشتی در سطح منطقه را به رقم ۴۴۱چشمه و ۵۹ چشمه حمام افزایش دادیم که شامل معابر شهری و بوستان­های غدیر، ترافیک و ریحانه است. همچنین طی قرارداد مشارکتی با امور مساجد، با ۶مسجد نیز تعامل شده است تا سرویس­های بهداشتی­شان را به صورت ۲۴ساعته در خدمت زائران قرار دهند. ۹۰نیروی پاکبان نیز برای حفظ پاکیزگی شهر به صورت شبانه روزی پای کارند و کارشناسان ما این خدمات را ۲۴ساعته رصد می­کنند تا کار به نحو احسن انجام شود

کاشت ۱۱هزار گل و ۱۵۰درخت در مسیرهای اصلی زائران
برجسته­نژاد افزود: همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال آماده سازی و زیباسازی فضای سبز هستند و در این خصوص تا کنون کاشت ۶هزار بوته گل پرچینی و ۵هزار گل دائمی، کاشت ۱۵۰اصله درخت و درختچه، هرس ۶۰۰اصله سرشاخه­های خشک درختان، هرس بیش از ۸هزارمترمربع سربرگ­های خشک یوکا، حذف و قطع بیش از ۲۰اصله درخت خشک به صورت ویژه در مسیرهای پیاده روی زائران مثل بوستان­های غدیر، ریحانه و میرزا، بلوار صابر، بلوار فرودگاه و جمهوری اسلامی انجام شده است و این خدمات هر روز ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه هفت در تشریح بخش دیگری از خدمات اداره فضای سبز گفت: نصب ۳۰پروژکتور۱۰۰وات و ایمن سازی و روشنایی ۳۰آلاچیق در بوستان ریحانه، ۵۰پروژکتور در بوستان غدیر، ۱۶۷پایه عمود روشنایی سه متری در بوستان میرزا و ۶۰لامپ ال ای دی ۵۰وات، ۴۰۰متر کابل کشی و ۴۰جایگاه برای شارژ گوشی همراه در بوستان ترافیک تعبیه شده است.

همچنین ۳۰۰نیروی خدماتی در مسیرهای پیاده روی جهت حفظ و حراست گونه­های گیاهی و راهنمای زائران در ۵روز پایانی ماه صفر به صورت روزانه در حالت آماده باش هستند.

برجسته ­نژاد در پایان حضور زائران را برای منطقه ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: هرساله با حضور این عزیزان در دهه پایانی ماه صفر، حال و هوای شهرداری منطقه هفت نیز رنگ معنوی به خود می­گیرد و تمام همکاران ما در منطقه تلاش می­کنند از زائران به نحو احسن پذیرایی کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن