اسلاید شوشهری

معمای رنگ بندی کرونایی مشهد!

کد خبر : 42616

مشهد با ۶۹۰ بستری کرونایی در حالی زرد اعلام شده است که در پیک چهارم با کمتر از این تعداد بستری، قرمز بود!

صبح مشهد– وضعیت کرونایی مشهد زرد شد، عجیب این جاست که به استناد آمار اعلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حدود ۶۹۰ بیمار کرونایی هم اکنون در بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند، این در حالی است که در یکی از روزهای قرمز پیک چهارم مشهد، به طور مثال ۱۹ فروردین ماه که مشهد در وضعیت قرمز قرار داشت، کل بستری های کرونایی در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی مشهد به استناد آمار ماهانه این دانشگاه، ۶۵۴ نفر بوده است! یعنی مشهد در حالی زرد اعلام شده که بیمار بستری بیشتری از وضعیت قرمز پیک چهارم دارد! این تناقض ها در اعلام رنگ بندی ها حتی صدای خود مسئولان علوم پزشکی را هم در آورده بود و همین چند هفته پیش که مشهد از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ داد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد که «اگر چه مشهد در سامانه ماسک نارنجی اعلام شده است اما تعداد بیماران بستری کرونا در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تعداد حداکثر بیمارانی که در پیک چهارم در این شهر بستری کردیم ،بیشتر است.»

در رنگ بندی ها نقشی نداریم
با این حال سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز گذشته درباره اعلام وضعیت زرد در مشهد با توجه به بیشتر بودن تعداد بستری های کرونایی به نسبت وضعیت قرمز پیک چهارم، به «خراسان رضوی» گفت: نسبت به اوج پیک در واقع ما در وضعیت زرد هستیم ولی اگر بخواهیم نسبت به پیک های قبلی بسنجیم شاید بعضی شاخص ها بیشتر است. رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به احتمال موج حضور زائران در دهه آخر صفر زرد اعلام کردن وضعیت کرونایی مشهد با وجود بیشتر بودن تعداد بستری ها نسبت به وضعیت قرمز موج چهارم، منطقی بود؟ اظهار کرد: این ها سیاست های استانی نیست، بلکه سیاستی ملی است، لذا من درباره این مسئله نمی توانم اظهار نظر کنم و ما در رنگ بندی ها نقشی نداریم.

وی افزود: هر خدمت یا زحمتی که مردم برای بهبود وضعیت کرونا می کشند، از آن طرف هم باید سعی شود به خاطر این عمل مناسب شان تشویق شوند، اگر طولانی مدت وضعیت قرمز یا نارنجی نگه داشته شود و مشاغل تعطیل شوند، آسیب های اجتماعی که ایجاد می کند خیلی بیشتر خواهد بود. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با وجود این قرار است طرحی برای ممنوعیت سفر به مشهد در ایام پایانی ماه صفر اجرا شود؟ گفت: امروز در ستاد استانی یا ستاد ملی احتمالا راجع به این موضوع تصمیم گیری می کنند. وی همچنین درباره افرادی که به دلیل انتظار برای تزریق واکسن آسترازنکا، از مراجعه به مراکز واکسیناسیون خودداری می کنند، گفت: فکر نمی کنم واکسن آسترازنکا برای دوز اول موجود شود، مهم ترین توصیه به مردم این است که از این زمان استفاده کنند و سرعت واکسیناسیون را بالا ببرند.
منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن