استانی

خراسان رضوی در اوج مراجعه بیماران سرپایی کرونایی قرار دارد

کد خبر : 44637

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: این استان در اوج مراجعه بیماران سرپایی کرونایی و افزایش بیماران بستری شده در موج ششم شیوع این ویروس قرار دارد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر علی اصغر انجیدنی روز شنبه افزود: طبق پیش بینی های انجام شده تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی تا ۲ هفته آینده روند افزایشی دارد از همین رو دغدغه اصلی ما افزایش ظرفیت تخت ها و مدیریت بهتر تخت های بیمارستانی است.
وی ادامه داد: در موج ششم شیوع کرونا تعداد بیشتری از کودکان نیازمند بستری و خدمات درمانی ویژه هستند که در این راستا هماهنگی برای افزایش ظرفیت بیمارستان اکبر و استفاده از ظرفیت بقیه بیمارستانها برای خدمات رسانی به کودکان انجام شده است.

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: کمیته مربوط به تحلیل و بررسی مرگ و میرها نیز فعال شده که علل مرگ و میرهای خاص در موج ششم شیوع کرونا را بررسی می کند و همه دانشگاه های استان در این موضوع دخیل هستند.

وی افزود: تلاش می شود همه بیماران پرخطر که احتمال بدحالی دارند زودتر شناسایی شوند و خدمات دقیق‌تری را دریافت نمایند.
دکتر انجیدنی ادامه داد: بیماران پرخطر و دارای بیماری زمینه ای موشکافانه تر بررسی می‌شوند و اگر مشکلی در حوزه خدمت رسانی مشاهده شد، کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات نیز فعال است و همه افراد می توانند از طریق شماره تلفن ۱۹۱ و انتخاب گزینه چهار به کارشناسان کمیته نظارت متصل شده و در هر لحظه از شبانه روز شکایات خود را مطرح کنند.

وی گفت: مشابه این حالت را برای مادران باردار داریم که به عنوان مادر پر خطر محسوب می شوند و همه ارکان سیستم درمانی توجه بیشتری به این بیماران دارند تا با تحلیل مرگ و میرها به سویی حرکت کنیم که از مرگ های قابل اجتناب جلوگیری شود.
دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی به مردم توصیه کرد پروتکل های بهداشتی را بهتر رعایت کنند تا مشکلات کمتری به وجود آید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود هزار و ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن