اجتماعیاسلاید شو

خدمت‌رسانی مواکب آستان قدس به زائران اربعین حسینی، از مرزهای ایران تا کشور عراق

کد خبر : 54283

در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، آستان قدس رضوی خود را برای مشارکت در برپایی برگزاری اجتماع عزاداری مسلمانان جهان آماده می‌کند و در ۹۰ موکب ایران و عراق به زائران حسینی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

صبح مشهد- امسال نیز همچون سال‌های گذشته، بنیاد کرامت رضوی پرچم‌دار و هماهنگ‌کننده خدمت‌رسانی خادمان و خادمیاران رضوی به زائران اربعین حسینی است و عزم خود را برای ارائه این خدمات جزم کرده است تا با عنایت امام رضا(ع)، تلاش خادمان و خادمیاران و مشارکت خیران و واقفان، بر شکوه اجتماع میلیونی زائران اربعین بیافزاید.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده در بنیاد کرامت رضوی، خدمات پیش‌بینی شده ویژه این ایام هم در داخل کشور و در شهرهای محل عبور زائران به سمت کشور کربلا و هم در شهرهای کشورهای عراق خواهد بود که در مجموع شامل ۳۵ موکب در داخل ایران و ۵۵ موکب در کشور عراق خواهد بود.

آستان قدس رضوی ارائه خدمت به زائران اربعین را در داخل کشور و از نقاط مرزی شرق و شمال شرق ایران آغاز می‌کند تا علاوه بر ایرانیانی که عزم سفر به کربلای معلی را دارند، زائران کشورهای همسایه نیز در مسیر عبور از ایران، از این خدمات بهره‌مند شوند. در همین راستا ۳۵ موکب آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف کشور برپا خواهد شد که تمامی مسئولیت آن، از برپایی تا تامین مایحتاج و ارائه خدمت، بر عهده آستان قدس رضوی و کانون‌های خادمیاری استان‌های مختلف خواهد بود. در ایام اربعین حسینی۲۵ موکب در مرزهای مهران، شلمچه، خسروی، تمرچین، خسروی، چذابه، باشماق، ریمدان، دوغارون و میرجاوه و مواکبی در ۱۰ موکب در مسیرهای منتهی به مرزها در استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و همدان به پرچم‌داری آستان قدس رضوی برپا می‌شود و خدمت‌رسان زائران خواهد بود.

میزبانی در ۳ وعده غذایی و یک میان وعده با برپایی آشپزخانه‌های سیار، برپایی نانوایی سیار، تامین لوازم سرمایشی، فراهم کردن تجیزات خواب وتامین نیازهای درمانی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط آستان قدس رضوی در این موکب‌ها خواهد بود.

با توجه به اینکه در این ایام، خیل زائران پاکستانی از مرز ایران راهی عراق می‌شوند، آستان قدس رضوی ۵ موکب داخل کشور را برای میزبانی از این زائران و ارائه خدمت به آن‌ها اختصاص داده است. این خدمت از منطقه مرزی میرجاوه واقع در استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود و خادمان و خادمیاران رضوی، در بدو ورود زائران پاکستانی به خاک ایران، با پرچم سبز رضوی از آن‌ها اسقبال می‌کنند.

همچنین در ادامه مسیر تردد زائران پاکستانی اربعین، مواکبی در بیرجند، قائن و نهبندان برای میزبانی از آن‌ها برپا و خدمات مورد نیاز به این گروه از دلدادگان امام حسین(ع)، ارائه خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در داخل عراق نیز به شکل حمایت از موکب‌های مردمی خواهد بود و بنیاد کرامت رضوی با تعیین مسئول و رابط برای هر یک از این موکب‌ها خدمات حمایتی خود را به آن‌ها ارائه خواهد کرد. ۲۴ موکب در کربلا، ۱۲ موکب در مسیر نجف به کربلا، ۵ موکب در نجف اشرف، ۳ موکب در سامرا، ۳ موکب در کاظمین، ۲ موکب در شلمچه و یک موکب در مسیر کاظمین به سامرا، موکب‌هایی در عراق هستند که از حمایت‌های آستان قدس رضوی در ارائه خدمت به زائران اربعین برخوردار خواهند بود. این خدمات شامل تامین برنج و آب معدنی برای طبخ غذا و توزیع بین زائران است که با هماهنگی رابطان بنیاد کرامت رضوی در اختیار موکب‌های ذکر شده قرار داده خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن