شهری

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس: مدیریت شهری در منطقه ثامن مشهد دچار خطای راهبردی شده است

کد خبر : 42310

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطای راهبردی در منطقه ثامن در حال انجام است، گفت: سندی که دیروز در اختیار آقای کلائی نبود، امروز در دست شهردار مشهد است و می‌تواند براساس این سند منطقه ثامن را احیا کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی شب گذشته در مراسم تودیع و معارفه شهردار مشهد که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز روز قابل توجهی در مدیریت شهری مشهد است، اظهار کرد: در این مدتی که بنده توفیق خدمت به مردم مشهد را داشتم، این شهر از شهرداران پرتلاشی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌های شورای پنجم و شهردار سابق بیان کرد: پذیرش مسئولیت در شهر امام رضا(ع) به طور ویژه الزامات خاص به خود را دارد. در حکومت اسلامی کم‌کاری ممنوع بوده اما در مشهد به طور خاص ممنوع است چرا که اینجا شهر امام رضا(ع) است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا در جلسه‌ای با نمایندگان شهر مشهد در خصوص حاشیه شهر صحبت کردم، خاطرنشان کرد: حاشیه شهر مشهد دغدغه شورای ششم و پنجم بوده است. بنده ۱۰ سال است که به‌ طور مرتب این مورد را بیان می‌کنم. همچنین در مجلس شورای اسلامی نیز در یکی از نطق‌های پیش از دستور خود در خصوص زمین‌های اطراف حرم صحبت کردم.

حسین‌زاده بحرینی با اشاره به اینکه منطقه ثامن تکه‌ای از بهشت است، عنوان کرد: از مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس استمداد کردم که اگر به این منطقه رسیدگی نشود، آنجا به منطقه توریستی بی‌هویت تبدیل خواهد شد. من این مطلب را طی ۹ سال گذشته به سه رییس جمهور گفته‌ام. هر تصمیمی که امروز شما بگیرید، اثر آن در چندین سال آینده خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: با همتی که استاندار و آقای کلائی شهردار سابق انجام دادند، این خطای راهبردی در حال تصحیح است. دوران شورای چهارم و پنجم دوران بلاتکلیفی منطقه ثامن بود. طرح طاش طرح ژله‌ای بود. این طرح به عنوان طرحی که بتواند این محله به عنوان مهم‌ترین محله مذهبی تبدیل کند، به حساب نمی‌آمد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که مقام معظم رهبری گفتند در این منطقه انجام نشد. آقای ارجائی سندی که دیروز در اختیار آقای کلائی نبود، امروز در دست شماست. براساس این سند منطقه ثامن را می‌توانید احیا کنید. آنچه اتفاق افتاده را به‌ راحتی نمی‌توان تغییر داد. رئیس و اعضای شورای شهر مشهد از شما به‌ عنوان نماینده مردم می‌خواهم که منطقه ثامن را دریابید تا راه غلط گذشته ادامه پیدا نکند.

حسین‌زاده بحرینی افزود: در حال حاضر کسی که از حرم بیرون می‌آید، متوجه می‌شود که به منطقه دیگری وارد شده است. منطقه اطراف حرم و کل مشهد باید رنگ و بوی حرم داشته باشد. در گذشته بزرگان دیوارهای شهر را می‌بوسیدند. ما را چه شده که شهر مشهد رنگ و بوی حرم ندارد. حتی اطراف حرم نیز رنگ و بوی حرم ندارد. چشم بر هم بزنیم، تودیع و معارفه شهرداران دیگر است. شهردار سابق و تیم آنان بسیار خوب کار کردند.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن