استانی

۳۹۰ هزار نفر از سه دهک اول در خراسان رضوی از بیمه سلامت همگانی برخوردار شدند

کد خبر : 49272

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: امسال پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور در دهک‌های درآمدی یک تا سه فاقد پوشش بیمه بودند که به‌صورت اتومات زیر پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار گرفتند که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۳۹۰ هزار نفر است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر علیرضا رمزی روز شنبه در نشست خبری که همزمان با هفته بیمه سلامت در مشهد برگزار شد افزود: هم اکنون ۶۶ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی معادل چهار میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت بیمه‌شده تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت این استان است و این اداره کل در بین ۳۱ استان در سطح سازمان بیمه سلامت، رتبه‌ اول از نظر جمعیت بیمه‌شدگان تحت پوشش و از نظر بیمه‌شدگان صندوق روستایی را داراست.

وی ادامه داد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی، یک میلیون و ۸۴۵ هزار نفر عضو، صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان یک میلیون و ۷۴۷ هزار نفر عضو، صندوق کارمندی ۳۸۷ هزار نفر عضو، صندوق سایر اقشار ۲۰۷ هزار نفر عضو و صندوق ایرانیان هم ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر عضو دارند.

حدود هفت هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی است

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: در جمعیت بیمه شدگان تحت پوشش در صندوق های مختلف اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی، حدود ۶ هزار و ۹۸۶ نفرتحت عنوان بیماران خاص هستند که شامل بیمارران همودیالیزی، ام‌. اس، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و دیالیز صفاقی (نوعی درمان جایگزینی کلیه است که در آن از آستر داخلی شکم به عنوان فیلتر دیالیز استفاده می‌شود) هستند.

رمزی با بیان این که بیمه اتباع خارجی استان خراسان رضوی از سال ۹۴ آغاز شده است افزود: هم‌اکنون ۲۴هزار و ۱۱۴ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۹۴ نفر آسیب‌پذیر و بیمار خاص هستند که به‌صورت رایگان به آنها ارائه خدمت می شود و ۸۲۰ نفر از آنان نیز غیر آسیب‌پذیر هستند.

وی ادامه‌داد: هم اکنون برای ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان خراسان رضوی، با حدود چهار هزار و ۸۲۷ نفر پزشک و مرکز ارائه‌کننده خدمت در سطح سرپایی و بستری قرارداد داریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن