استانی

در دولت سیزدهم محقق شد:

پایداری آب شرب ۵۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان رشتخوار 

کد خبر : 57498

وضعیت آب شرب ۵۰هزار نفر از جمعیت شهرستان رشتخواردر دولت سیزدهم پایدار شد.

به گزارش صبح مشهد، این مطلب در نشست مشترک فرماندار و مدیر امور آب وفاضلاب رشتخواربا خبرنگاران شهرستان اعلام شد.

مدیر امور رشتخوار گفت: این جمعیت در دو شهر رشتخوار و جنگل و ۴۵ روستای شهرستان از مزایای پروژه های بخش آب شرب برخوردار شدند. مدیر امور آب و فاضلاب رشتخوار در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت: با شروع دولت سیزدهم طی دو نیم سال گذشته بالغ بر ۹۰ کیلومتر از شبکه توزیع و خطوط انتقال فرسوده که حدود یک هفتم کل زیرساخت های آب رسانی شهرستان است تعویض و یا اصلاح شد و بر اساس این شاخص جزو شهرستان های برتر استان محسوب می شود.

“میثم شریعت” افزود: مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه آبرسانی در این مدت شامل اصلاح و تعویض شبکه و خطوط انتقال و بازسازی انشعابات فرسوده، حفر و تجهیز چهار حلقه چاه آب،ساخت دو باب مخزن به ظرفیت دو هزارمتر مکعب،ساخت یک ایستگاه پمپاژ، ساخت چهار باب اتاقک و حصارکشی و محوطه چاه و مخزن ، چهار مورد مهندسی مجدد منابع تولید ، ۲دو مورد اجرای شبکه برق رسانی چاه و سایر پروژه های آبرسانی در حالی بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال بوده است که بیشترین اهداف ، خصوصا در حوزه اصلاح شبکه و خطوط انتقال فرسوده در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

وی محل تامین منابع مالی این پروژه ها را اعتبارات عمرانی ، واقف آبرسان کشور حاج اکبر ابراهیمی، بنیاد علوی، بخشداری ودهیاری ، بسیج سازندگی و مردم برشمرد و از روند رو به رشد خدمات آبرسانی به ویژه در سال جاری خبر داد. وی اظهارداشت: امور رشتخوار خدمت رسانی به ۶۵ هزار جمعیت در قالب ۲۳ هزار مشترک شهری و ۱۷ هزار مشترک روستایی را بر عهده دارد که آب شرب این جمعیت از طریق ۲۸ حلقه چاه ،۶۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع ،۱۳ ایستگاه پمپاژ ، ۴۹ مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب و۲۳ سامانه کلر زنی تامین می شود.”شریعت” شاخص برخورداری آب شرب شهری و روستایی را ۱۰۰درصد اعلام کرد که از موفقیت های امور شهرستان در خراسان رضوی می باشد.

وی با بیان اینکه توان تولید آب امور ۲۷۶ لیتر بر ثانیه است ادامه داد: ۳۴ لیتراز این رقم مربوط به رشتخوار،۲۶لیتر جنگل و ۲۱۶لیتر روستایی است.وی خاطر نشان کرد: ۱۶ اقدام شاخص امور در سال ۱۴۰۲ به صورت بنر در سطح شهر نصب، در فضای مجازی منتشر و از تریبون نماز جمعه در راستای جهاد تبیین به اطلاع مردم رسانده شده است.

فرماندار رشتخوار هم با اشاره به ادامه پدیده خشکسالی گفت: تا پیش از این هر از گاه شاهد گلایه روستائیان از کمبود و قطع آب شرب بودیم که با پیگیری‌های انجام شده و همت و تلاش مدیر عامل آبفا خراسان رضوی و مدیر امور شهرستان ، زیر ساخت های توزیع نوسازی و این چالش برطرف شد. “حسین باهوش” از نوسازی ۹۰ کیلومتر خط و شبکه توزیع آب در شهرستان به عنوان یک حرکت جهادی نام برد و متذکرشد : با وجود اقدامات خوب انجام شده باز هم به واسطه کاهش بارش ها نگران تابستان آینده هستیم.

وی از مدیر عامل خراسان رضوی خواست در خصوص تامین منابع مالی نوسازی ۶۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال فرسوده ، ساخت سه باب مخزن ذخیره و حفر سه حلقه چاه مساعدت کند.این گزارش حاکیست در ادامه خبرنگاران همراه فرماندار و مدیر امور شهرستان رشتخوار راهی روستای سرآسیاب شدند که تنش آب اهالی با اجرای طرح محرومیت زدایی برطرف شده است. تعدادی از ساکنان در گفتگو با اصحاب رسانه از رفع چند ساله مشکل آب شرب روستا اظهار رضایت و از مسئولان و مدیران آبفا استان و شهرستان قدردانی کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن