استانی

۷۳ نیروگاه خورشیدی در بجستان خراسان رضوی بهره‌برداری شد

کد خبر : 57735

فرماندار بجستان گفت:‌ همزمان با هفته احسان و نیکوکاری ۷۳ نیروگاه خورشیدی روز چهارشنبه در روستای «قاسم آباد» از توابع بخش مرکزی این شهرستان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا حسن حیدری در آیین بهره برداری از نیروگاههای خورشیدی بجستان افزود:‌ از این تعداد ۳۰ نیروگاه خورشیدی از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۴۳ نیروگاه خورشیدی هم از اعتبارات بنیاد برکت و بنیاد علوی تامین و راه اندازی شد.

وی هدف از ایجاد نیروگاههای خورشیدی در مناطق روستایی را کمک به کسب درآمد و معیشت روستاییان و از جمله خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی ذکر کرد.

فرماندار بجستان اضافه کرد:‌ در راستای رویکردهای دولت سیزدهم مبنی بر توجه به محرومیت زدایی و اشتغالزایی در مناطق روستایی اعتبارات فوق از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸، بنیاد علوی و برکت تامین و پرداخت شد.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه شهرستان بجستان ۳۰۰ روز در طول سال از نعمت آفتاب برخوردار است، ایجاد و نصب نیروگاههای خورشیدی و درآمد ناشی از آن نقش مهمی در کسب معیشت خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی دارد.

حیدری تصریح کرد: روستای قاسم آباد بجستان به عنوان روستای نمونه و هدف برای راه اندازی نیروگاههای خورشیدی در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک افزون بر ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی در دیگر نقاط روستایی بجستان نصب می شوند.

وی هزینه نصب هر یک از نیروگاههای خورشیدی در مناطق روستایی بجستان را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

از چهاردهم اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.

روستای قاسم آباد با بیش از ۸۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی و در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب مرکز شهرستان بجستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری بجستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان مرکب از ۲ بخش مرکزی و یونسی و دارای ۴۹ روستا است که ۱۸ هزار نفر از این جمعیت را روستاییان تشکیل می دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن