استانیدانش و فناوریزندگی

با هدف ارتقاء سطح علمی و عملی جامعه پزشکی؛ کنگره بین المللی لاپاراسکوپى و کلور کتال در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می شود

کد خبر : 15104

اولین کنگره بین المللی لاپاراسکوپى و سومین کنگره بین المللی کلور کتال ۱۶ تا ۱۸ اسفند ماه در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد، جراح کولورکتال بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: حدود ۴۰ درصد از اعمال جراحی دستگاه گوارش مربوط به ناحیه کلورکتال است.
دکتر عباس عبداللهی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: به طور متوسط از هر ده نفر که به دلیل مشکلات دستگاه گوارشی جراحی می‌شوند، ۳ تا ۴ نفر نیازمند جراحی ناحیه کلو رکتال هستند.
این فوق تخصص جراحی کولورکتال همچنین بیان کرد: خوشبختانه این جراحی‌ها دیگر به صورت عمومی انجام نمی‌شود و به شیوه فوق تخصصی یا فلوشیب در حال انجام است و از سال ۹۰ به صورت غیرعلنی و از سال ۹۲ به صورت علنی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حال ارائه خدمات در این حوزه هستیم.
وی افزود: در حقیقت کولورکتال شامل روده بزرگ و راست روده یا رکتوم است که اغلب بیماریهای این قسمت خوش خیم بوده و گاهی تشخیص و درمان آنها با مشکلاتی همراه است. ۵۰ تا ۶۰ درصد از بیماریهای این قسمت مانند یبوست، پلیپ های دستگاه گوارش، التهاب مزمن روده، بیرون زدگی های روده، هموروئید و شقاق در این حوزه قرار می گیرند.
دکتر عبداللهی ادامه داد: می‌توان گفت که دستگاه گوارش ایرانیان با غربی آن متفاوت است و در غرب تومورهای این قسمت شیوع بیشتری دارد و در شرق نیز بیماری ها در این حوزه خوش خیم تر است.
وی اظهار کرد: نکته‌ای که باید در این میان به آن توجه کرد این است که این بیماری در کشور ما رو به افزایش است و تشخیص و درمان این بیماری ها مخصوصاً در رشته کلورکتال نیاز به توجه و تخصص ویژه‌ای دارد که لاپاراسکوپی از مهمترین روشهای نوین کارآمد در این زمینه است. در روش لاپاراسکوپی جراحی میکروسکوپی از طریق مقعد صورت می‌گیرد که جزوه جراحی‌های کمتر تهاجمی است.
جراح کلورکتال بیمارستان قائم مشهد بیان کرد: باید بگوییم که اکثر اعمال جراحی کولورکتال به شکل لاپاراسکوپی انجام می‌شود و خوشبختانه پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم و از لحاظ تجهیزات در بیمارستان رضوی در سطح قابل قبولی در ایران و دنیا قرار داریم.
دکتر عبداللهی با اشاره به برگزاری سومین کنگره بین المللی کلورکتال اظهار کرد: سومین کنگره بین المللی کلورکتال و نخستین کنگره بین المللی لاپاراسکوپی با هدف ارتقاء سطح علمی و عملی همکاران گروه هدف همچنین ارائه توانمندی‌های بیمارستان فوق تخصصی رضوی در سطح ایران و بهره مندی از تجربیات همکاران در سطح ملی و بین المللی اواسط اسفند ماه جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می شود و خوشبختانه توانستیم در این حوزه با پنج کشور مطرح در حوزه لاپاراسکوپی ارتباط برقرار کرده و از متخصصان آنها دعوت کنیم تا شاهد توانمندی‌های ما بوده و از اطلاعات آنها بهره مند شویم.
وی تصریح کرد: کنگره مذکور به شیوه خاصی طراحی شده تا فقط در قالب نشست های تخصصی و برگزاری اعمال جراحی زنده برگزار شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن