اجتماعیستون اصلی

اجتماع بزرگ «غنچه‌های حسینی» هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت رقیه

کد خبر : 7562
هم‌زمان با پنجم ماه صفر و سالروز شهادت جان‌سوز بنت‌الحسین (ع) حضرت رقیه سلام‌الله علیها، اجتماع بزرگ «غنچه‌های حسینی» و گرامیداشت کودکان شهدای مدافع حرم،‌ در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، اجتماع بزرگ غنچه‌های حسینی که همه‌ساله در بستر مجموعه‌ها و تشکلات مذهبی، پنجم صفر هم‌زمان با سالروز شهادت سه‌ساله امام حسین، به‌طور پراکنده برگزار می‌شد، امسال در قالب یک برنامه منسجم و به‌صورت جمعی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
به گفته مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد،‌در اجتماع بزرگ «غنچه‌های حسینی» تشکل‌های مختلف سطح شهر، مجمع تشکل‌های فرهنگی و مذهبی حاشیه شهر، معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی مشارکت و همکاری خواهند داشت.
حمید صادقی افزود: مخاطبین این برنامه کودکان دختر و پسر ۳ تا ۶ سال و مخاطبین مهدکودک‌ها هستند که همراه با مادرانشان روز ۱۵ آذرماه هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت رقیه، در حرم مطهر حضور خواهند یافت.

وی گفت: مجتمع بقیه‌الله شهرک شهید رجایی و مجتمع امیر‌المومنین بلوار شهید رستمی، مسجد نقوی خیابان احمدآباد و مهدهای سپاه امام رضا (ع) تشکل‌های فعال درزمینهٔ کودک هستند که در این اجتماع بزرگ باهم یکی می‌شوند و هم‌افزایی خوبی شکل خواهد گرفت.
صادقی با اشاره به اینکه ملزومات و امکانات موردنیاز این اجتماع بزرگ نیز به‌صورت مشارکتی تهیه‌شده است؛ افزود: در این اجتماع هر کودک چفیه، پیشانی‌بند و پرچم رنگ‌آمیزی شده‌ای را دریافت کرده و به همراه دارد. همچنین در این روز کتابی با موضوع ارتباط بین مسائل روز و واقعه پنجم صفر (شهادت حضرت رقیه)، با گریز به موضوع مدافعان حرم منتشرشده و در اختیار این کودکان قرار خواهد گرفت. این کتاب به روایت داستانی در خصوص دو کودک می‌پردازد که پدرشان از مدافعان حرم بوده‌اند و در سوریه به شهادت رسیده‌اند؛ در ادامه داستان با شهادت اباعبدالله و سه‌ساله امام حسین (ع) مرتبط می‌شود؛ همچنین برنامه موبایلی شامل بازی و رنگ‌آمیزی با محتوی این کتاب در حال پیگیری و آماده‌سازی است.
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد، افزود: با توجه به فراخوان اجتماع بزرگ و به‌ویژه تشکل‌های فرهنگی و مذهبی حاشیه شهر و مهدهای مجموعه سپاه امام رضا (ع)، پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار کودک به همراه مادرشان در این اجتماع حضور یابند و همچنین آمادگی حضور ۱۰۰۰ کودک دیگر از طریق فراخوان‌های عمومی و مهدهای سراسر شهر را داریم. وی افزود: در این همایش کودکان سرودی را به‌صورت هم‌زمان در حرم مطهر رضوی همخوانی و اجرا می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن