شهری

معاون شهردار مشهد:

پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی اجرای عملیات مهندسی رودخانه و درختکاری در حاشیه کشف رود

کد خبر : 40208

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از پیشرفت ۱۵ درصدی اجرای عملیات مهندسی رودخانه و درختکاری ۳۰۰ هکتاری در محدوده ۵۴ کیلومتر از رودخانه کشف رود، در مجاورت حریم شهر مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، مهدی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای احیای رودخانه تاریخی کشف رود، آزادسازی بستر، حریم و درختکاری در حاشیه این رودخانه تاریخی است که این موضوع از زمان آغاز عملیات اجرایی ساماندهی کشف رود به طور ویژه ای مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا از سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۴۴۰ میلیارد ریال، این عملیات به صورت ویژه حد فاصل تقاطع کشف رود با پل شاهنامه تا کنارگذر شمالی، به طور ۵۴ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی داشته است.

یعقوبی ادامه داد: در این کلان پروژه، با استفاده از مطالعات مهندسی رودخانه و بهره گیری از نظریات کنسرسیومی متشکل از نهادهای متولی و مرتبط، بستر رودخانه به طور کامل آزاد سازی شده و پس از اجرای جداره های رودخانه با استفاده از اصول مهندسی رودخانه، حاشیه رودخانه نیز درختکاری می شود.

وی افزود: در طرح درختکاری حاشیه کشف رود، با استفاده از مطالعات مشاور از گونه های کاملا بومی و منطبق با شرایط آب و هوایی مشهد و کم آب طلب استفاده می‌شود و این حجم از درختکاری می‌تواند در آینده ای نزدیک این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری و تفرجگاهی شهروندان تبدیل کند.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با اجرای ۳۰۰ هکتار درختکاری در حاشیه ی کشف رود طی سال جاری، میزان درختکاری شده در حاشیه کشف رود به ۴۸۰ هکتار خواهد رسید که ظرفیت اکولوژیک بسیار مناسبی را در شمال شهر مشهد برای زندگی گونه های گیاهی و جانوری فراهم می سازد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن