شهری

اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و آزاد سازی اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیر مجاز در روستاهای خین چماقی و شاه فیل شهرستان مشهد

کد خبر : 56011

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد قلع و قمع و آزاد سازی اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیر مجاز در روستاهای خین چماقی و شاه فیل انجام گرفت .

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: به جهت اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در این عملیات تعداد ۱۳۰ مورد دیوار کشی و پی کنی ، تعداد ۳ مورد بنای در حال ساخت و ۳ مورد استخر در حال ساخت و ۱۵۰۰ متر محوطه سازی در روستاهای خین چماقی و شاه فیل تخریب گردید .

علی اکبر قارزی بیان کرد : امنیت غذایی با حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها بسیار حائز اهمیت است و بدین منظور تشدید نظارت و کنترل تغییر کاربری های مجاز و غیر مجاز در اولویت کاری کارشناسان اداره امور اراضی جهاد کشاورزی است و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز توسط گشت امور اراضی رصد گردیده و برابر قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با آن برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از گشت و رصد، متوجه حجمی از تغییر کاربری های غیرمجاز در روستاهای خین چماقی و شاه فیل توابع بخش تبادکان شدیم.
وی افزود : در این راستا از گسترش تغییر کاربری وسیع ترجلوگیری و نسبت به قلع و قمع آثار ایجاد شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اقدام لازم صورت گرفت.

وی گفت : در این راستا از تلاشها و پیگیریهای اعضای محترم شورای حفظ حقوق بیت المال و کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد مقدس تشکر کرد.
وی متذکر شد : شهروندان در خرید اراضی به خصوص در حاشیه شهر مشهد دقت کافی را به خرج دهند و قبل از هر گونه خرید و فروش یا معامله از امور اراضی جهادکشاورزی در خصوص قانونی بودن یا دارا بودن مجوز استعلام نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن