اسلاید شوشهری

همزمان با آغاز دهه کرامت در شب میلاد حضرت معصومه(س):

افتتاح نخستین جشنواره بزرگ “ریحان شهر” ویژه دختران در بوستان ریحانه مشهد

کد خبر : 52640

مراسم افتتاحیه جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی “ریحان شهر” در بوستان ویژه دختران و بانوان در بوستان ریحانه مشهد امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه۱۴۰۲ ساعت۲۰ برگزار خواهد شد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری “ریحان شهر”، شهردار منطقه هفت گفت: جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی “ریحان شهر” با همکاری ۲۷ارگان و سازمان و حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در ایام دهه کرامت و به مناسبت روز دختر به میزبانی شهرداری منطقه هفت برپا شده است.

وحید برجسته نژاد با تاکید بر این مطلب که جشنواره فرهنگی تفریحی “ریحان شهر” با این وسعت برای نخستین بار در مشهد در حال اجراست افزود: این جشنواره همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) شروع و تا ۴ اردیبهشت ماه و نیمه اول دهه کرامت از ساعت ۱۶ الی ۲۱ ادامه خواهد داشت و در صورت استقبال شهروندان، تمدید خواهد شد.

برجسته نژاد در خصوص جزییات جشنواره تفریحی ورزشی “ریحان شهر” اظهار کرد: این جشنواره شامل ۷۴غرفه‌ و پنج عرصه بازی‌های بومی محلی است که با همکاری ۲۷ارگان و سازمان و هیئت‌های ورزشی راه اندازی شده است و حوزه‌های مختلف تفریحی ورزشی و سلامت جسم و روان دختران و بانوان را در برمی‌گیرد.

وی افزود: غرفه‌های موجود بخش بندی شده و ۳۳غرفه این جشنواره با عنوان “گذر بازی و سرگرمی” شامل بازی‌های فکری، رومیزی و غول آسا در سطوح مختلف سنی کودک، نوجوان و جوان است که به همراه آن، حضور و ارائه خدمات مشاوره تخصصی از سوی هیات‌های ورزشی استان و شهرستان مشهد نیز ارائه خواهد شد.

برجسته نژاد همچنین ادامه داد: ۲۸ غرفه نیز با عنوان “گذر خدمت و تجربه” به عرضه خدمات فرهنگی، اجتماعی و سلامت مانند مشاوره خانواده، سلامت و ارتقای شغلی، مشاوره تحصیلی، آموزش ایمنی برای کودکان، مهد کودک و … می‌پردازند. این غرفه‌ها با حضور ادارات و سازمان‌هایی از قبیل آموزش و پرورش، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، ورزش و جوانان، آتش نشانی، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی فعال در حوزه بانوان در سطح مشهد برپا شده است.

شهردار منطقه هفت اجرای بازی‌های بومی محلی و رویدادهای میدانی در پنج عرصه را نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره برشمرد و گفت: ۱۵غرفه نیز مشتمل بر غذاهای سنتی اقوام ایرانی، افغانستانی و پاکستانی است.

گفتنی است جنگ‌ شبانه با حضور هنرمندان استانی و کشوری هرشب در زمان برپایی جشنواره در محل بوستان بانوان ریحانه واقع در بولوار جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن