استانی

با همكاری 195 مركز مثبت زندگی و برای شمول تعرفه رايگان انجام شد:

جمع‌آوری اطلاعات مصرف انرژی خانگی ۶۵ هزار مددجوی بهزیستی خراسان رضوی در سه هفته

کد خبر : 44880

اطلاعات قبوض انرژی ۶۵ هزار مددجوی بهزیستی خراسان رضوی برای قرار گرفتن در شمول تعرفه رایگان انرژی مصرف خانگی به بهزیستی کشور ارسال شد.

به گزارش صبح مشهد،  رئیس اداره فناوری اطلاعات بهزیستی خراسان رضوی، این اطلاعات توسط ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی در ۳۲ شهرستان استان و در طی سه هفته جمع‌آوری گردیده است.

منوچهر عدالت‌جو در ادامه گفت: در شرایط عادی و پیش از تأسیس مراکز مثبت زندگی، این جمع آوری داده، دست کم به شش ماه زمان نیاز داشت اما این مراکز به دلیل پراکنش مناسب در محلات شهرستان‌ها و وجود مددکاران زبده و پای‌کار، توانستند در حداقل زمان ممکن، این اطلاعات را جمع‌آوری و به بهزیستی استان ارسال کنند.

به گفته این مسؤول، این اقدام در راستای دستور العمل معاونت راهبری و توسعه مراکز مثبت زندگی در سازمان بهزیستی کشور و برای اجرای قانون رایگان شدن تعرفه قبوض مددجویان سازمان‌های حمایتی انجام شده است.

عدالت‌جو گفت: از ۸۰ هزار مددجوی مستمری بگیر بهزیستی خراسان رضوی، در حدود ۱۵ هزار مددجو اطلاعات‌شان به دلایل مختلف جمع‌آوری نشد که از جمله این دلایل می‌توان به مشترک بودن کنتور مصرف انرژی، همپوشانی با سایر نهادهای حمایتی، یا انشعابات غیر مجاز اشاره کرد.

وی با یادآوری اینکه پیش از این، هزینه انشعاب انرژی برای منازل مددجویان بهزیستی، برای یک نوبت، رایگان بوده گفت: داده‌های جمع‌آوری شده‌ی جدید به منظور رایگان شدن تعرفه قبوض مصرفی در صورت رعایت الگوی مصرف، بوده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم پس از تصویب بودجه در مجلس و طی مراحل قانونی و ابلاغ به سازمان بهزیستی، این خبر خوش، عیدی مددجویان عزیزمان باشد.

عدالت‌جو گفت: البته مددجویان عزیز باید در نظر داشته باشند که چنانچه قانون به همین شکل مصوب مجلس نهایی شود، باید الگوی مصرف تعیین شده را در نظر داشته باشند چون رایگان بودن در صورت رعایت الگوی مصرف، لحاظ خواهد شد و در غیر این صورت باید هزینه مصرف پرداخت گردد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن