پایتخت فرهنگ اسلامی

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) اعلام کرد؛

مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) آماده میزبانی و پذیرایی از بیش از ۲۰۰ هزار زائر پیاده رضوی در دهه شفاعت

کد خبر : 54626

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) گفت: مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) آماده میزبانی و پذیرایی از بیش از ۲۰۰ هزار زائر پیاده رضوی در دهه شفاعت است.

به گزارش صبح مشهد، هادی ابوی در جریان بازدید اصحاب رسانه از مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) و خدمات رسانی این مجموعه به زائران پیاده رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر و روزهای منتهی به شهادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) در کیلومتر ۲۲ جاده قدیم مشهد به نیشابور و دو ایستگاه دیگر در کیلومترهای ۱۵ و ۴۵ جاده مشهد به فریمان در تمامی ۱۲ ماه سال از جمله ایام دهه آخر ماه صفر پذیرای زائران پیاده و سواره امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه خدمات مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) در طول سال به صورت شبانه‌ روزی ارائه می‌شود که این خدمات در زمان‌‌های خاص مانند دهه‌‌های کرامت و شفاعت (ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع)) به صورت ویژه ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: زمان اجرای طرح خدمت‌ رسانی به زائران پیاده ایام دهه شفاعت از روز اربعین حسینی تا روز شهادت امام رضا(ع) است که این خدمات به‌ صورت شبانه‌ روزی و رایگان ارائه می‌‌شود و در این ایام اسکان شبانه برای ۸ هزار زائر پیاده امام هشتم(ع) در هر شب پیش‌ بینی شده است.

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) افزود: خدمات ارائه شده در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی، پاسخ به سؤالات شرعی، اسکان شبانه، پذیرایی ۳ وعده غذای گرم، پذیرایی میان وعده و سایر خدمات مورد نیاز زائران پیاده امام رضا(ع) است.

ابوی تصریح کرد: ۳۰۰ خدمه آقا و ۲۵۰ خدمه خانم که شامل عموم مردم و همچنین خدام یگان حفاظت حرم مطهر رضوی هستند امر خدمت‌رسانی به زائران پیاده را بر عهده دارند.

وی با ذکر این نکته که به‌ طور متوسط هزینه پذیرایی از هر زائر پیاده امام رضا(ع) بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برآورد شده است، تأکید کرد: تمامی این وجوه از طریق حمایت‌ ها و مشارکت‌ های مردمی تأمین شده است.

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) در پایان گفت: این مجمتع فرهنگی از سال ۱۳۸۴ و با هدف خدمت به زائران امام رضا(ع)، به ویژه زائران پیاده رضوی راه‌‌اندازی شده است و مدت ۱۸ سال است که در این مجموعه تؤفیق خدمت‌رسانی به مهمانان امام مهربانی‌ها را داریم، مهمانانی که از داخل و خارج استان و حتی خارج از کشور هستند و ما در آمارهای سال گذشته بزرگترین کاروان ورودی استانی را از نیشابور با ۳ هزار نفر (کاروان ولایت) و بزرگترین کاروان خارج از استان نیز را از شهرستان مراغه آذربایجان شرقی با ۹۰۰ نفر (کاروان حضرت علی بن موسی الرضا(ع)) و بزرگترین کاروان خارج از کشور هم را از عراق با ۴۵۰ نفر (کاروان شمس الشموس(ع)) داشتیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن