شهری

هرس ۱۳ هزار اصله درخت طی یک ماه اخیر در مشهد

کد خبر : 57641

رئیس اداره جنگلداری شهری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از هرس زمستانه بیش از ۱۳هزار اصله درخت طی دو هفته اخیر خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد، احمد حسنی با بیان این که هرس زمستانه طی یک ماه اخیر برای ۱۳ هزار اصله درخت در مشهد انجام شده است گفت: این اقدامات در معابر فرعی برخی مناطق چون منطقه ۹، ۱۱ و ۳ انجام شد.

وی با بیان این که هرس زمستانه انتهای بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه انجام می شود اظهارداشت: اصلاح شکل و ساختار درخت،رشد و تقویت درخت،عدم انتشار آفات و بیماری‌ها،افزایش نوردهی به درخت،آماده‌سازی برای رشد بهاری،تسهیل عملیات باغبانی و … را از مزایای هرس زمستانه درختان دانست.

حسنی همچنین به اصلاح تشتک ۳۰۰ اصله درخت کهنسال در مناطق ۸، ۲، ۱ اشاره کرد و افزود: در برخی معابرفرعی، اطراف درخت با لایه سخت مانند آسفالت و سیمان احاطه شده که مانع از آبرسانی به درخت و آسیب جدی به آن می شود.

وی اظهار داشت: ایجاد تشتک در بهبود رشد درختان، تغذیه مناسب، هدایت مستقیم آب به سمت ریشه نقش موثری دارد و همچنین مانع تبخیر آب می شود.
حسنی یادآورشد: همچنین با اجرای این آیتم اساسی، در میزان آب مصرفی و مورد نیاز درختان صرفه‌جویی شده و به جهت عدم تماس مستقیم آب با تنه و طوقه درختان و پیشگیری از رشد علف‌های هرز پیرامونی تنه درختان، می‌توان از بیماری‌های شایع در این زمینه جلوگیری کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن