استانیاسلاید شو

مرتعداران استان به گوش باشند

کد خبر : 55571

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : کلیه مرتعداران استان باید در اسرع وقت با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خود نسبت به ثبت مشخصات در سامانه سمتا و اخذ مجوز یکتا اقدام کنند .

به گزارش صبح مشهد، شکاری در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار کرد: کلیه مرتعداران استان باید در اسرع وقت با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خود نسبت به ثبت مشخصات در سامانه سمتا و اخذ مجوز یکتا اقدام کنند .

شکاری گفت : مرتعداری مانند سایر مشاغل نیاز به مجوز دارد و برای اخذ مجوزهای لازم باید حتما مشخصات مرتعداران در سامانه مربوطه توسط همکاران ما در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری ثبت و شناسه یکتا در اختیار مرتعداران قرار گیرد.

وی همچنین از تمدید مهلت تعیین فرد جایگزین مرتعدار متوفی تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود : با توجه به تمدید مهلت تعیین فرد جایگزین برای مرتعدار متوفی به استناد بخشنامه رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ، هر گونه استعلام، تمدید یا ابطال مجوز تنها از طریق شناسنه یکتای مجوز صادره از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور قابل انجام است.لذا لازم است خانواده دامدار متوفی در اسرع وقت با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خود نسبت به تعیین تکلیف پروانه چرای دام خود اقدام نمایند.

شکاری گفت: چنانچه همسر یا فرزندان مرتعدار متوفی مانند سایر مرتعداران در مهلت قانونی تعیین شده(تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) موفق به اخذ شناسه یکتا نشوند به لحاظ قانونی مجوز پروانه چرای دام و طرح مرتعداری آنها باطل شده و قابل تمدید نخواهد بود.

وی افزود :کارت پروانه مرتعداری مجوزی است که صرفا به مرتعداربرای چرای دام داده می شود و جزو اموال مرتعدار محسوب نشده و قابل انتقال به غیر نیست .همچنین مرتعدار چنانچه قصد ترک حرفه مرتعداری را به مدت محدود دارد موظف است مراتب را بصورت کتبی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام نماید در غیر اینصورت مجوز آنها باطل می شود.

شکاری با اشاره به اینکه برای تداوم شغل دامداری روستانشینان و پایداری اقتصاد روستا ، باید همه با هم تلاش کنیم تا مراتع استان را حفظ کنیم گفت: طرح مرتعداری طرحی است که در آن علاوه به تعلیف دام ، توسعه پوشش گیاهی و حفظ مراتع نیز مورد توجه قرار می گیرد لذا مرتعداران برای حفظ مراتع باید نسبت به تهیه طرح مرتعداری اقدام نمایند

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزودعدم پرداخت عوارض سالیانه پروانه چرای دام منجر به ابطال پروانه میشود و مرتعداران باید تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت عوارض معوقه اقدام نمایند اما پس از تهیه طرح مرتعداری از سوی مرتعدار ، نیازی به پرداخت عوارض نخواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن