اسلاید شوشهری

مزایای طرح جدید سازمان اتوبوسرانی در حاشیه شهر

کد خبر : 47826

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد مزایای طرح جدید این سازمان در حاشیه شهر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “علی‌اصغر نیشابوری” اظهار کرد: با دستور شهردار مشهد و حمایت شورای شهر مطالعه ای از سال ۱۴۰۰ برای کاهش بهای خدمات(بلیت) در برخی از خطوط حاشیه شهر مشهد آغاز شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول چهار خط و در مرحله بعدی ۱۲ خط مورد بررسی قرار گرفته و از خردادماه سرویس‌دهی چهار خط با قیمت ۱۰۰ تومان آغاز شد که هم اکنون در مرحله آزمایشی هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه مسلما طول خط، مسیر خط و تعداد ناوگان فعال در آن بعد از بررسی کامل قطعی می‌شود، افزود: خط ۴۳۱ هم جزو همین چهار خط است که در تاریخ ۲۹ تیر اعلام رسمی شد. مسیر این خط در طول یک‌ماهی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد بازبینی شده و تعداد دستگاه فعال در آن تغییر کرده و مسلما تا پایان مطالعه مجددا هم تغییر خواهد کرد و این روال مرسوم است.

نیشابوری تصریح کرد: خطوط ابتدا با تعداد کمی دستگاه راه‌اندازی می‌شوند ( یک یا دو دستگاه) و بعد از بررسی میزان استقبال مردم تعداد افزایش یافته و طول خط یا مسیر خط تغییر می کند و حتی امکان دارد به‌دلیل عدم استقبال مردم کلا تعطیل شود.

وی ضمن اشاره به اینکه خط ۴۳۱ در ابتدا با سرویس‌دهی یک دستگاه آغاز شد، گفت: با استقبال مردم هم اکنون این مسیر دو دستگاه فعال دارد و کم کم بنا بر میزان استقبال آنان (که البته وابسته به میزان اطلاع‌رسانی هم هست) تعداد دستگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: مسیر و طول خط هم در حال تغییر و تکمیل براساس نظر مردم است که طول این خط هم اکنون سه و نیم کیلومتر است و ممکن است تغییر کند.

نیشابوری بیان کرد: تا پیش از ایجاد خط ۴۳۱ ساکنین محله قرقی باید تا انتهای شهرک مهرگان پیاده آمده و از آنجا با استفاده از خط ۴۴ و پرداخت کرایه کامل تا انتهای پل رسالت و از آنجا با پرداخت کرایه مجدد به هسته مرکزی شهر می‌آمدند.

وی ادامه داد: با ایجاد خط ۴۳۱ در معابری که در گذشته تحت پوشش خطوط اتوبوسرانی نبود سرویس‌دهی انجام و علاوه بر این شهروندان مشمول تخفیف ۹۰ درصدی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد درخصوص مزایای طرح جدید سازمان اتوبوسرانی در حاشیه شهر، اظهار کرد: *تخفیف ۹۰ درصدی کرایه* (۱۰۰ تومان به‌جای ۱۰۰۰ تومان)، *اتصال مناطق دارای بافت متمرکز در حاشیه‌شهر به خطوط اصلی حمل‌ونقل عمومی* و *ایجاد امنیت سفر در مناطق حاشیه‌ای* به‌ویژه برای بانوان و کودکان از جمله مزایای اجرای این طرح است.

نیشابوری افزود: *افزایش دسترسی‌پذیری در مناطق حاشیه شهر* ، *توسعه استفاده از حمل‌ونقل عمومی در سفرهای شهری برای محدوده‌های پیرامونی شهر* ، *کاهش سرفاصله خطوط مسیر* و *ایجاد خطوط در برخی مناطق که تاکنون خدمات حمل‌نقل عمومی در آنها وجود نداشته است* ، از مزایای دیگر اجرای این طرح هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن