دانش و فناوری

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد

امکان گزارش آنلاین خرابی تجهیزات شبکه برق توسط مردم

کد خبر : 35811

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی گفت: با استقرار سامانه مکانیزه مدیریت دارایی‌های فیزیکی و با استفاده از فناوری کیوآر کد، گزارش مشکلات برقی و خرابی شبکه‌ها و تاسیسات توزیع برق، به‌صورت آنلاین (برخط) برای شهروندان مهیا شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، وحید باغیشنی با اعلام اینکه این شرکت وظیفه تامین برق مستمر و مطمئن را برای بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از مشترکان برق استان پهناور خراسان رضوی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌های بسیار مهم در شرکت‌های توزیع برق، دارایی‌های فیزیکی است که شامل شبکه، تجهیزات و تاسیسات برقی در سطوح ولتاژ فشار متوسط و ضعیف بود که نگهداشت و تعمیرات برنامه‌ریزی شده آن یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که همواره شرکت‌های توزیع نیروی برق با توجه به گستردگی و پراکندگی شبکه‌ها با آن مواجه‌اند، شناسایی به‌موقع مشکلات و معایب شبکه به منظور حصول اطمینان از پایداری شبکه و تامین برق مستمر و مطمئن برای مشترکان برق و از همه مهم‌تر دریافت گزارش و رفع سریع مشکلات برقی است.
باغیشنی ادامه داد: در این راستا، طی یک اقدام نوآورانه، طرح تحول دیجیتال در نظام نگهداشت و تعمیرات با محوریت مدیریت دارایی‌های فیزیکی در شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی، به اجرا در آمده است.
ناصر نایب، مجری مدیریت دارایی‌های فیزیکی در ادامه افزود: در این طرح تمامی دارایی‌های فیزیکی اعم از تجهیزات، پست‌ها، شبکه‌های برق‌رسانی و … به‌صورت منحصر به‌فرد کدگذاری شده و کد رمزینه پاسخ سریع (QR Code) بر روی تجهیز نصب می‌شود.
وی بیان کرد: مشترکان برق با اسکن این کدها که توسط دستگاه‌های تلفن همراه و به‌صورت خیلی ساده امکان‌پذیر است، می‌توانند گزارش هرگونه مشکلات برقی و خرابی شبکه‌ها و تجهیزات برقی را نظیر سرقت شبکه، سرقت انرژی، خاموشی، لامپ سوزی و موارد ناایمنی شبکه‌ها و تاسیسات و غیره را به همکاران شرکت بصورت ۲۴ ساعته و آنلاین در هر زمان و هر مکان گزارش دهند.
نایب ادامه داد: تمامی گزارشات واصله در سامانه مدیریت دارایی‌های فیزیکی (وب پَم) به صورت مکانیزه درج و تعمیرات و نگهداری مورد نیاز، طی مراحل شناسایی، برنامه‌ریزی، زمان بندی، ارجاع، اجرا و نظارت در این سامانه انجام می‌شود.
مجری مدیریت دارایی‌های فیزیکی اعلام امیدواری کرد که اجرای کامل این طرح می‌تواند کمک شایانی به افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه کرده و باعث افزایش رضایت‌مندی مشترکان، کاهش مراجعات حضوری به ادارات برق و نیز افزایش سرعت و دقت رسیدگی به مشکلات برقی مردم داشته باشد.
وی همچنین با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، افزود: اجرای این طرح ،کاهش ابتلای شهروندان را در پی عدم نیاز به مراجعه به ادارات برق به همراه خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن