اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

در یازدهمین دوره انتخاب موزه برتر؛ موزۀ آستان قدس رضوی، موزۀ برگزیدۀ کشور شد

کد خبر : 16343

در یازدهمین آیین داوری موزۀ برتر، با رأی هیئت داوران کمیتۀ ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، موزۀ آستان‌قدس‌رضوی با کسب سه شاخص، موفق به احراز رتبه برتر و موزۀ برگزیدۀ کشور در بین موزه‎های بزرگ دولتی در سال ۱۳۹۶ شد.

به گزارش صبح مشهد ؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی گفت: طبق رأی هیئت داوران کمیتۀ ملی موزه‌های ایران، موزۀ آستان‌قدس‌رضوی به دلیل اقدامات صورت گرفته در شاخص‌های «پژوهش»، «گردآوری» و «بازدید از موزه» به عنوان موزۀ برگزیده در میان موزه‌های بزرگ دولتی معرفی شد.

دکتر مجتبی بذرافشان‌مقدم تصریح کرد: این داوری در حوزه‌های موزه‌های خصوصی، و دولتی کوچک، متوسط و بزرگ انجام شده که موزۀ آستان‌قدس رضوی در میان موزه‌های بزرگ دولتی حائز این برتری شده است.

وی افزود: موزه آستان قدس رضوی برنامه‎های توسعه فیزیکی و ارتقای کیفی را در دستور کار دارد (مطابق منشور هفت‌گانه مقام معظم رهبری و دستورالعمل سی‌گانه تولیت معزز آستان قدس رضوی، در آینده‎ای‎ نزدیک، غنی‌ترین و جامع‎ترین موزه در سطح جهان اسلام خواهد بود.

گفتنی است که موزۀ آستان‌قدس‌رضوی با بیش از ۱۷ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی، ۸۵۰۰ اثر با ارزش خود را در ۱۶ گنجینه با عناوین: قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری، آثار استاد محمود فرشچیان، تاریخ حرم رضوی، فرش، مردم شناسی، تمبر و اقلام پستی، سکه، اسکناس، هنر‌های تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، ظروف، مدال و سلاح یکی از بزرگترین و غنی‌ترین موزه‌های ایران است و سالانه بیش از یک میلیون نفر با ملیت‌های مختلف از این موزه بازدید می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن