اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال و توليد در آيينه قرآن و عترت(ع)» مطرح کرد:

تلاش برای بهره‌گیری از آموزه‌های رضوی در حل مسائل روز جامعه / ۲۸ بهمن، آخرین مهلت ارسال مقالات

کد خبر : 44347

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت (ع)» رویکردها و جزئیات این کنگره را تشریح کرد و گفت: تلاش داریم از خروجی نشست‌های علمی و مقالات ارائه شده در این کنفرانس محتواهای کاربردی برای دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های سیاست‌گذار کشور آماده و از آن در حل مسائل و مشکلات جامعه استفاده کنیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان‌نیوز، دکتر عادل پیغامی در نشست خبری این کنگره که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، ورود آستان قدس رضوی به حوزه گسترش معارف نورانی قرآن و عترت(ع) به‌ویژه سنت و سیره رضوی را ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: آموزه‌های نورانی و وحیانی حضرت رضا(ع) به‌عنوان عالم آل محمد(ص) به‌عنوان یک حقیقت همیشه زنده مشمول گذر زمان و مکان نمی‌شود بلکه این آموزه‌ها فرا مکانی و فرا زمانی است و برای سعادت و رهایی از گرفتاری و مشکلات امروز بشریت کارگشاست، بر همین اساس باید با بهره‌گیری از آن، مسائل روز جامعه در حوزه‌های کلان از جمله تمدن سازی و دولت سازی تا مسائل اجتماعی و فردی احیا شود.

کمبود پژوهش‌ها در زمینه کاربردی کردن مبانی قرآن و عترت
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از کمبود پژوهش‌ها، کتاب‌ها و مقالات علمی در حوزه کاربردی کردن علوم روز بر اساس مبانی قرآن و عترت(ع) تصریح کرد: متأسفانه تعداد پژوهشگرانی که بخواهند با استفاده از تعالیم دینی به مسائل روز پاسخ دهند، بسیار اندک است و به اندازه کافی در این حوزه مقالات غنی علمی و کتاب‌های کاربردی و معتبر منتشر نشده است.

اقدام ارزشمند دانشگاه امام رضا(ع)
وی برگزاری کنگره بین‌المللی اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت (ع) به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) را اقدامی ارزشمند دانست و عنوان کرد: در قالب برنامه‌های علمی این کنگره، ۱۲ پیش نشست علمی با مشارکت اساتید و صاحب‌نظران حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای سیاست‌گذار طراحی شده است.

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و انتشار مجله علمی امام رضا(ع)
وی افزود: برای شکل‌گیری جامعه علمی از نسل جدید نیز، مجموعه کرسی‌های ملی آزاداندیشی دانشجویان با مشارکت دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در حال برگزاری است، همچنین در گام بعدی برای ساخت جامعه علمی، مجله علمی امام رضا(ع) و علوم روز به سه زبان دنیا طراحی و در حال انتشار است.

بررسی مسائل کاربردی در قالب کنگره؛ توجه به اقتصاد، اشتغال و تولید
دبیر علمی کنفرانس با اشاره به تبیین و بررسی مسائل کاربردی در قالب برنامه‌های این کنگره عنوان کرد: این کنگره در چارچوب برنامه‌های کلان دبیرخانه بین‌المللی امام رضا (ع) و علوم روز و در راستای لبیک علمی و عملی به دغدغه‌ها و رویکردهای رهبر معظم انقلاب در سال جاری طراحی شده است.

وی تصریح کرد: در این دوره، موضوع اقتصاد، اشتغال و تولید در حوزه‌های کاربردی همچون مسکن، ارز و سرمایه، عدالت، صنایع دارویی، کشاورزی و…. با بهره‌گیری از معارف قرآن و اهل بیت(ع) مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در مورد خروجی کنفرانس نیز گفت: تلاش داریم تا از خروجی نشسته‌ای علمی و مقالات ارائه شده در کنفرانس، محتوای کاربردی برای دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های سیاست‌گذار آماده شود.

وی همچنین ایجاد تعامل بین مجموعه‌های سیاست‌گذار، دولت ، مجلس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و اتاق بازرگانی برای محوریت قرار دادن آموزه‌های قرآن و عترت در عرصه اقتصاد را از نوآوری‌های جدید این کنفرانس علمی معرفی کرد.

۲۸ بهمن؛ آخرین مهلت ارسال مقالات
پیغامی همچنین ۲۸ بهمن ماه را آخرین مهلت ارائه مقاله به کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت (ع)» اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه این کنفرانس بین‌المللی نیز ۱۰ و ۱۱ اسفندماه با حضور نخبگان و اساتید شاخص ملی و بین‌المللی در حوزه اقتصاد برگزار خواهد شد.

تأکید امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کاربردی کردن آموزه‌های دینی
دکتر پیغامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فلسفه تأسیس انقلاب اسلامی بیان کرد: وجه تمایز اساسی انقلاب اسلامی ایران، با بسیاری از پویش‌ها، جنبش‌ها و انقلاب‌هایی که تاکنون در جهان اتفاق افتاده است، مقوله اسلامیت است و اسلامیتی مد نظر است و با اندیشه نظریه اسلام ناب امام راحل با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) معنا پیدا کرده که از اسلام‌های دروغین، آمریکایی و تکفیری خود را متمایز می‌کند و به نوعی پیام‌رسان یک تمدن انسانی، الهی و توحیدی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن