دانش و فناوری

۵ قابلیت جدید که در اندروید ۱۵ منتظرشان خواهیم بود

کد خبر : 57824

بعد از این که اندروید ۱۴ پس از مدت زیادی سرانجام با خارج شدن از فاز بتا به‌طور رسمی منتشر شد، اکنون تمام توجهات به اندروید ۱۵ جلب شده است؛

صبح مشهد- سیستم عاملی که از هم‌اکنون برخی قابلیت‌های آن را می‌شناسیم. در حال حاضر هنوز حدود شش ماه تا معرفی نسل بعدی سیستم عامل اندروید که احتمالا همزمان با رونمایی از سری گوشی‌های پیکسل ۹ خواهد بود، باقی مانده است. با وجود این شایعات و حدس و گمان‌های فراوانی درباره اندروید ۱۵ و قابلیت های آن منتشر شده که برخی واقعی بوده و تعدادی هم صرفا برای بازارگرمی پخش شده‌اند. با این حال در ادامه تعدادی از جذاب‌ترین قابلیت های اندروید ۱۵ را بررسی خواهیم کرد که هواداران به‌شدت منتظر رونمایی‌شان هستند.

۱٫ آرشیو کردن اپلیکیشن‌ها به جای حذف آن‌ها

امکان آرشیو کردن اپلیکیشن‌های اندرویدی به جای حذف کردن آن‌ها به هیچ وجه چیز جدیدی نیست و شاید همین الان هم در گوشی اندرویدی شما قابل دسترسی باشد. با این حال افزوده شدن قابلیت آرشیو کردن دستی برنامه‌ها به اندروید ۱۵ می‌تواند بسیار کاربردی باشد. آرشیو کردن اپلیکیشن‌ها روش کاملا تازه‌ای برای مدیریت فضا در اندروید به شمار می‌رود که به واسطه آن می‌توان به جای حذف کردن برنامه‌ها، آن‌ها را در فضایی ایزوله قرار داد که کمترین حجم را روی حافظه اشغال کنند.

 ۲٫ ساده‌تر کردن رابط کاربری

ساده‌تر کردن رابط کاربری سیستم عامل برای افرادی که آشنایی کمتری با فناوری دارند هم می‌تواند دیگر قابلیت جذاب اندروید ۱۵ باشد که دسترسی پذیری آن برای همه افراد را ساده‌تر می‌کند. این کار از طریق انجام برخی تغییرات در رابط کاربری یا تعبیه مدل جدیدی در اندروید امکان‌پذیر است. برای دستیابی به کاربری ساده‌تر در اندروید لازم است برخی قابلیت‌ها و عملکردهای پیچیده‌تر حذف شده و کاربری ساده‌تر در اولویت قرار گیرد.

۳٫ بهبود قابلیت گشت و گذار اینترنت در اپلیکیشن‌های مختلف

نسل بعدی سیستم عامل موبایل گوگل احتمالا با نسخه جدیدتری از WebView معرفی خواهد شد. WebView در حقیقت یک مرورگر داخلی برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث به شمار می‌رود که به آن‌ها امکان می‌دهد هر جا نیاز دارند به کاوش در اینترنت بپردازند. البته احتمالا کاربران گوشی‌های میان‌رده و پرچمداران قدرتمند چندان متوجه عملکرد بهتر موتور جدید WebView نخواهند شد. با وجود این اهمیت این به روزرسانی برای گوشی‌های اقتصادی بسیار زیاد خواهد بود.

۴٫ پاسخ‌های ارتعاشی حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر

پاسخ‌های ارتعاشی در گوشی‌های اندرویدی طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند. این مسئله را می‌توان با مقایسه ساده یک گوشی اندرویدی جدید با محصولی متعلق به چند سال قبل به‌خوبی متوجه شد. با این حال اگر پرچمداران کنونی اندروید را با یک آیفون مقایسه کنید به‌وضوح متوجه عملکرد ضعیف‌تر پاسخ‌های ارتعاشی در گوشی‌های اندرویدی خواهید شد.‌ در عین حال به نظر می‌رسد گوگل متوجه این ضعف شده و در نخستین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵ قابلیت جدیدی را در این خصوص ارائه کرده است.

 ۵٫ کنترل بیشتر روی باتری

امروزه بسیاری از ما به سختی متوجه تحلیل رفتن تدریجی باتری گوشی خود می‌شویم و زمانی متوجه ضعیف شدن باتری می‌شویم که کار از کار گذشته است! به همین دلیل تعبیه یک سیستم اطلاع‌رسانی پیشرفته که بتواند درخصوص ضعیف شدن تدریجی باتری به کاربر اطلاع‌رسانی کند می‌تواند قابلیتی مهم و کاربردی برای گوشی‌های مدرن باشد.

گوگل راهکاری برای حل این مشکل را پیشتر در آپدیت QPR2 اندروید ۱۴ امتحان کرده بود و ظاهرا قصد دارد نمونه‌ای اصلاح‌شده و کامل‌تر از آن را در اندروید ۱۵ هم تعبیه کند. به کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند دید جامع‌تری نسبت به وضعیت سلامت باتری گوشی خود پیدا کرده و پیش از تحلیل رفتن کامل آن راهکارهای پیشگیرانه موجود را به کار ببندند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن