شهری

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد خبر داد:

تهیه بسته «طرح کارآفرینی و اشتغال» با تاکید بر حاشیه شهر توسط معین اقتصادی شهرداری مشهد

کد خبر : 41786

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: بسته «طرح کارآفرینی و اشتغال» با تاکید بر حاشیه شهر توسط اداره معین اقتصادی شهرداری مشهددر حال تهیه است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد ، علی قناویزچی بیان کرد:در این طرح ظرفیت های داخل و خارج از شهرداری و مجموعه دستگاهها برای ایجاد اشتغال به عنوان حوزه اثرگذار در فضای فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر دیده شده است و سعی بر هم افزایی بین بخشی و تعیین نقش برای هر یک از ذی اثران توسعه شهری در قالب تلاشی یکپارچه است.

نماینده شهردار درمعین اقتصادی شهرستان مشهد افزود: اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد از طریق تعامل بین دستگاهها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در راستای توسعه ظرفیت های اشتغال در سطح شهر و توانمندسازی افراد جامعه به ویژه در حاشیه شهر مشهد فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: در این راستا اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با شناسایی ظرفیت های دستگاههای اجرایی در سطح شهر و تعامل با آنها، از ظرفیت این دستگاهها و شهرداری برای ایجاد زیر ساخت ها، پشتیبانی، حمایت، آموزش و مواردی که در حاشیه شهر به اشتغال ختم شود، استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی و کارآفرینی بر فضاهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همه ابعادی که در یک خانواده به ویژه در حاشیه شهر که با کمبودها و معضلات بیشتری مواجه هستند تاثیرگذار است و اشتغال به عنوان یکی از ضروریات هر جامعه ای می تواند عامل محوری ، اصلی و تعیین کننده در توسعه حاشیه شهر و ایجاد ثبات در خانواده ها و فضای فرهنگی و اجتماعی آن محدوده داشته باشد.

قناویزچی افزود: ما نیز در این اداره کل، اولویت را برای اداره معین اقتصادی در بحث اشتغال برای جوانان حاشیه شهر مشهد قرار دادیم و تلاش می کنیم، همه ظرفیت های موجود، فرصت ها و اقدمات قابل انجام رابسیج نموده و پای کار بیاوریم. در همین راستا بسته «طرح کارآفرینی و اشتغال» با تاکید بر حاشیه شهر مشهد توسط اداره معین اقتصادی در حال تهیه است،

نماینده شهردار درمعین اقتصادی شهرستان مشهد یادآور شد: در این طرح ظرفیت های داخل و خارج از شهرداری و مجموعه دستگاهها برای ایجاد اشتغال به عنوان حوزه اثرگذار در فضای فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر دیده شده و آنها را پای کار آورده است.

وی ادامه داد: برای آماده سازی بسته «طرح کارآفرینی و اشتغال» ما نیازمند نظر نخبگان، فرهیختگان و افراد دارای تخصص در این حوزه هستیم. این نظرات می تواند کامل کننده طرح، ایده و برنامه ما باشد و به زودی علاوه بر اقداماتی که شروع کردیم این طرح ویژه نیز آماده می شود.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد بیان کرد: ما برای استفاده از نظر نخبگانی ،کارگروهها و فضاهای تحلیلی تشکیل دادیم تا همه ظرفیت ها را به صورت تجربی شناسایی کنیم و به یک اقدام مشخص برسیم.

قناویزچی اضافه کرد:در همین راستا کارگروه تحلیل اطلاعات و توسعه اقدامات بین بخشی با موضوع هم اندیشی در بهره برداری از فرصت های تعاملی جهت توانمندسازی جوانان در مناطق حاشیه شهر به همت این اداره کل برگزار شد ودراین جلسه, فرصت ها در راستای توانمندسازی با تاکید بر جوانان مناطق حاشیه شهر و ظرفیت های ایجادی در حوزه نوآوری شهری و پیشنهادات نحوه همکاری و تعامل بین بخشی بررسی و افراد حاضر دراین جلسه در خصوص موضوعات مذکور به بحث و تبادل و نظر پرداختند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن