زندگی

شوهرم پولدار و مهربان است اما وسایل خانه‌مان را نو نمی‌کند!

کد خبر : 33611

شوهری دارم اهل کار، دوست‌داشتنی، با حوصله و … اما نمی‌دانم چه برنامه‌ای برای آینده دارد. مرا هم دوست دارد اما هرچه می‌گویم که بیا بعد از ۱۵ سال زندگی‌مشترک، یک سری از وسایل خانه‌مان را نو کنیم، قبول نمی‌کند. چه کنم؟

صبح مشهد– چه‌قدر خوب که در کنار ویژگی‌ منفی شوهرتان که به مسائل اقتصادی مربوط می‌شود، خصوصیات مثبت او را هم دیده و حتی در پیامک‌تان ذکر کرده‌اید. خوشحالیم از این‌که زندگی خوبی دارید و دغدغه خود را با ما مطرح کرده‌اید. در ادامه نکاتی را در این باره مطرح می‌کنیم و امیدواریم برای شما راهگشا باشد و از نگرانی رها شوید. البته این‌که نمی‌دانید همسرتان چه فکری می‌کند، نشان می‌دهد که در بحث مهارت‌های ارتباطی، بین شما و شوهرتان ضعف وجود دارد و به همین دلیل هنوز نتوانسته‌اید درباره برنامه‌های زندگی و اهداف مشترک‌تان خود را اثبات و اعتماد شوهرتان را جلب کنید چون اگر این اتفاق می‌افتاد، حتما شوهرتان با شما مشورت می‌کرد و افکارش را با شما درمیان می‌گذاشت. بنابراین لازم است تلاش کنید ارتباط صمیمانه‌تری با وی داشته باشید و توانمندی‌های خود را به منظور همفکری و همراهی با او نمایان سازید.

از زاویه دید شوهرتان به مسئله بنگرید
یکی از دلایلی که در بسیاری از موارد باعث بروز و تشدید سوء تفاهم بین زن و شوهرها می‌شود، وجود اختلاف در دیدگاه‌های دو طرف و تفاوت در جنسیت آن‌هاست چراکه به طور طبیعی و ذاتی، مرد موجودی کل نگر است با تصورات مردانه و در نقطه مقابل، خانم‌ها با دیدگاهی جزئی‌نگر و حساسیت خاص خود قرار دارند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد، مانند یکدیگر فکر نکنند و در نتیجه اختلاف سلیقه نمایان می‌شود. بهترین حالت برای جلوگیری از بروز دلخوری و نارضایتی این است که هر یک از زوج‌ها، سعی در شناخت این تفاوت‌های جنسیتی داشته باشند و با کسب آگاهی از روحیات و سلایق طرف مقابل، از زاویه دید او نیز مسائل را ببینند.

از داشته‌های زندگی لذت ببرید
با یک نگاه متعادل و منطقی، در می‌یابید زندگی شامل مجموعه‌ای از داشته‌ها و نداشته‌‌هاست و معمولا همه افراد در زندگی با این مسئله روبه‌رو هستند زیرا هیچ فردی کامل نیست. هیچ زندگی مشترکی نیز همه ویژگی‌های مثبت و خوشبختی مطلق را ندارد و آن‌چه در این فرایند مهم است و حس رضایت یا نارضایتی برای ما ایجاد می‌کند، صرفا نوع نگاه ما به این مقوله است به نحوی که اگر فقط به کمبودهای زندگی توجه کنیم به طور قطع احساس خوشبختی و رضایت نخواهیم کرد. بنابراین شایسته است شما در عین دیدن ضعف‌ها و کمبودها، همچنان مثبت‌اندیش باشید و از داشته‌های زندگی‌تان لذت ببرید و سعی کنید هر روز میزان نواقص و کمبودها را با کسب مهارت‌های لازم و تعامل موثر با همسرتان، کمتر و کمتر کنید.

دلایل منطقی‌تان را به شوهرتان بگویید
به تصمیم همسرتان احترام بگذارید و هیچ گاه سعی نکنید نظرتان را به وی تحمیل کنید چون در این صورت، ممکن است شوهرتان وارد بحث لجبازی بشود و حتی اگر بداند که نظر شما درست است، باز هم برای جلوگیری از شکستن غرور و اقتدارش، به آن عمل نکند. اگر فکر می‌کنید ایده شما به نفع زندگی‌تان است و دلایل منطقی و محکمی برای این تصور خود دارید، پیشنهاد می‌کنم در یک فضای آرام و با صبر و حوصله به گفت‌و‌گو بنشینید و دیدگاه‌تان را با ادبیاتی ملایم و پیشنهادی مطرح و شکیبایی لازم برای شنیدن دلایل و حرف‌های شوهرتان را نیز در خود ایجاد کنید. توجه داشته باشید آقایان از ادبیات دستوری و آمرانه اصلا خوش شان نمی‌آید و بیشتر از هر چیزی به تایید شدن از سوی همسرشان نیاز دارند.

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان شناس

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن