زندگی

ارتباط نظریه پوست‌ پرتقال با عشق!‌

کد خبر : 56002

در تیک‌تاک، آزمون جدیدی به نام نظریه «پوست پرتقال» نظر افراد زیادی را جلب کرده است. این نظریه بر این تمرکز دارد که چطور مهربانی فکرشده شریک زندگی‌تان می‌تواند نشان‎‌‌دهنده عشق واقعی در رابطه شما باشد. این نظریه می‌گوید که اگر شریک زندگی‌تان بی‌آن که از او بخواهید برایتان پرتقال پوست بکند، نشان می‌دهد که واقعا دوستتان دارد و به شما اهمیت می‌دهد. بر اساس نظریه پوست پرتقال، شریکی که کارهای کوچکی انجام می‌دهد تا زندگی را برایتان راحت‌تر یا روزتان را کمی بهتر کند، مثلا بدون این که از او بخواهید ظرف‌ها را می‌شوید یا یک دسته از گل‌های محبوبتان را می‌خرد، آدم زندگی است. اصل قضیه این است که کاری را چون می‌توانید برای دیگری انجام دهید، نه از سر اجبار.

مثال کامل نظریه پوست پرتقال
یک نانوا در تیک‌تاک به نام جنا به‌تازگی بعد از انتشار ویدئویی از شوهرش که به او ظرفی حاوی تخم‌مرغ‌هایی داد که تمام سفیده‌ها از زرده جدا شده بودند، توجه افراد زیادی را جلب کرد. چند روز پیش از آن، جنا غیرمستقیم گفته بود به دلیل بلند بودن ناخن‌هایش سفیده تخم‌مرغ را به‌سختی جدا می‌کند و او در وقت فراغتش با دشواری این کار را انجام می دهد. جنا در متن روی ویدئو نوشت: «و این مرد وقت گذاشت تا برای من سفیده تخم‌مرغ را از زرده جدا کند. او مرا دید! هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم سفیده تخم‌مرغ اشکم را دربیاورد». خیلی‌ها ویدئوی این نانوا را مثال کامل و عملی نظریه پوست پرتقال نامیدند؛ از جمله کاربری که افزود اگر شریک زندگی‌تان کاری را که خودتان به‌خوبی می‌توانید انجام دهید، برایتان انجام می‌دهد، یعنی این نظریه در مورد شما صدق می‌کند.

این نظریه فقط درباره عشق نیست
اما نظریه پوست پرتقال فقط درباره روابط عاشقانه صدق نمی‌کند، بلکه درمورد مناسبات خانوادگی و افلاطونی هم صادق است. در ویدئوهای متعدد این پلتفرم افراد زیادی از مادران تا معلمان روش‌های مختلفی را که نظریه پوست پرتقال در زندگی‌شان کاربرد داشته است، منتشر کردند. یکی از مادران به نام جیمی روی تصاویری که به پسرش توجه و رسیدگی می‌کرد، نوشت: «یک بار شنیدم که وقتی فرزندتان از شما می‌خواهد پیش از خواب او را از پله‌ها بالا ببرید، منظورش لجبازی نیست، بلکه از شما ارتباط بیشتری می‌خواهد.» او افزود که نظریه پوست پرتقال به او یادآوری می‌کند چطور رفتارهای ساده‌ای مانند این میزان اهمیتی را که به دیگران می‌دهید، نشان می‌دهد. در ویدئوی دیگری، معلمی به مخاطبانش گفت که بند کفش دانش‌آموزانش را با خوشحالی برایشان می‌بندد و نوشت:« این رفتار کوچک [نشان‌دهنده] عشق و مهربانی است». انتشار این ویدئوها افراد بیشتری را تشویق می‌کند تا خواه به یک عزیز یا یک آشنا بی‌مقدمه رفتار محبت‌آمیز نشان بدهند.
منبع: ایندیپندنت فارسی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن