اجتماعیستون اصلی

موضوع لغو کنسرت ها در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار دارد

کد خبر : 4624
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان این که موضوع لغو کنسرت ها در دستور کار مجمع نمایندگان خراسان رضوی قرار دارد گفت: لغو کنسرت ها در این استان قانونی نیست و مسئولان مربوطه باید در این زمینه پاسخ گو باشند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا حسین مقصودی افزود: کنسرت هایی که تاکنون در این استان لغو شده دارای مجوزهای قانونی بوده و لغو آن ها خلاف قانون و دستورالعمل ها و آیین نامه هاست.
وی اظهار کرد: تاکنون پیگیری های بسیاری از سوی برخی مسئولان و مجمع نمایندگان استان برای حل شدن موضوع لغو این کنسرت ها انجام شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که موضوع لغو کنسرت ها تبدیل به خوراک رسانه ای برای برخی رسانه های غربی می شود، ادامه داد: بر اساس بررسی های به عمل آمده نوع کنسرت هایی که تاکنون در این استان لغو شده سنتی و دارای منزلت و جایگاه اجتماعی نزد مردم بوده است.
وی گفت: برگزاری کنسرت ها سبب افزایش شور و نشاط اجتماعی و جلوگیری از بروز فساد در جامعه می شود و علاوه بر آن موسیقی سنتی نماد هویت ایرانی و اسلامی ماست و در این نوع موسیقی شاهد هیچ اقدام خلاف شرع و قانون نیستیم.
مقصودی افزود: در استان هم جوار ما کنسرت های موسیقی مختلف در حال برگزاری است اما در استان خراسان رضوی با قدمت تاریخی در عرصه هنر و فرهنگ اسلامی و ایرانی این مراسم که مورد تایید مراجع فرهنگی کشور نیز است لغو می شود.
وی اظهار کرد: افراد برگزار کننده کنسرت ها در سایه مجوز قانونی صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوطه هزینه های بسیاری متقبل می شوند.
وی گفت: موضوع لغو کنسرت ها از طریق مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور و دیگر مسئولان مربوطه در حال بررسی است.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن