شهری

پیشکسوت صنایع دستی مشهدی دار فانی را وداع گفت

کد خبر : 58388

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از درگذشت استاد غلامرضا غلامیان، از استادان پیشکسوت و صنعتگران برجسته در رشته تراش سنگ‌های قیمتی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: این پیشکسوت تراض سنگ‌های قیمتی نقش فراوانی در آموزش و تربیت هنرمندان این رشته در سطح استان خراسان رضوی داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این هنرمند در سحرگاه روز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ، دار فانی را وداع گفت و در بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.

او تاکید کرد: نقش ایشان در انتقال دانش حرفه‌ای تراش گوهرسنگ‌ها به خصوص در آموزش‌های مرتبط با مدارس و زندان‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

موسوی گفت: به طور یقین ضایعه فقدان استادی چون غلامرضا غلامیان تاثیر قابل توجهی را بر روند آموزش حرفه‌ای این رشته خواهد گذاشت.

استاد غلامیان مرداد ماه ۱۳۴۰ در محله طلاب مشهد دیده به جهان گشود و از ۸ سالگی تاکنون در زمینه گوهرتراشی فعالیت داشته است. او تا قبل از فوت در مرکز آفرینش و پژوهش‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی مصلی مشهد به دانش آموزان سه پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ از هنرستان پیامبر اعظم مشهد به صورت عملی گوهرتراشی را آموزش می‌داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن