اسلاید شوشهری

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی درحاشیه برگزاری سه نمایشگاه تخصصی در مشهد عنوان کرد: 

حفظ فرش دستباف به عنوان هنر اصیل ایرانی از اولویت های وزارت صمت است 

کد خبر : 55924

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : فرش ،هنر اصیل ایرانی است که متعلق به همه مردم است .

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته ، یازدهمین نمایشگاه تخصصی چاپ و بسته بندی و چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف

مشهد، امیررضا رجبی افزود:به طور قطع کسانی که در نگهداشت هنر اصیل ایرانی که فرش است کمک می‌کنند باید قدرشان را بهتر بدانیم . حمایت هایی که دولت در حال حاضر از بافنده‌ها انجام می‌دهد نیز درهمین راستا است .

وی اظهار داشت: فرش دستباف متعلق به کل مردم ایران است و سابقه دیرینه دارد و یکی ازاولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.خوشبختانه با پیگیری هایی که وزارت صمت انجام داد، مرکز ملی فرش در این ساختار باقی ماند و درحال حاضر درخراسان رضوی اداره فرش و مسئول ویژه پیگیری برای توسعه کارها وصادرات داریم. همچنین موضوع مربوط به مشکل بیمه تامین اجتماعی قالیبافان پیگیری می شود که البته دولت حمایت‌های خوبی را انجام داده و مشکلاتشان را به تدریج حل می‌کند.

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه همه استان‌ها تلاش شان را می‌کنند که در حوزه‌های مختلف رشد نمایند و این در حالیست که در برخی از دوره‌های زمانی ممکن است استانی بتواند بازاریابی بهتری انجام بدهد.

وی درخصوص چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف مشهد بیان داشت: امروز در نمایشگاه فرش دستباف شاهد ایده ها ،طرح‌های جدید و تلفیق ایده‌ها بودیم .فرش دستباف هنراست و هنر نیز نامحدود است و نمی توان برای آن حد و مرزی قائل شد. دست همه کسانی که درحفط این هنر اصیل و ماندگار تلاش می‌کنند رامی‌بوسیم چون باعث افتخار ایرانی هستند.

مدیرکل صمت استان درباره وضعیت این هنر اصیل اظهار داشت : به اعتقاد من جایگاه‌هایی که به جهت متمرکز یا نیمه متمرکز درکارگاه‌های قالی‌بافی داریم رو به رشد است . از طرفی بحث تولید ، فروش وعرضه به مردم و بازاریابی هر کدام تخصص خودش را دارد و همه آن ها باید در مسیر زنجیره ،سودشان را ببرند و ما باید تلاش کنیم که یک سود منطقی داشته باشند. زیرا هر کدام از این حلقه‌های زنجیره نباشند کار تولید کننده به مشکل می‌خورد.

وی ادامه داد: درحال تولیدات افزایش پیدا کرده است لذا موضوع بازاریابی که فروش درست محصولات است ، اهمیت زیادی دارد. نباید فروشنده را در مقابل تولید کننده قرار بدهیم . این ها یک زنجیره به هم پیوسته اند که هر کدام از آن ها خوب کار نکنند کل کار تولید مختل می‌شود اما آن که یک سود منطقی برای زنجیره تعریف بکنیم مهمترین موضوع است که باید مدنظر قرار گیرد.

امیر رضا رجبی افزود: فروشنده یا کسی که در بازار فرش کار می کند سرمایه‌گذاری ،بازاریابی و گاهی بازارهای جدید را تعریف می‌کند وحتی ممکن است که گاها تسهیلات بدهد تا بتواند تولید کننده محصولاتش را بفروشد. پس ما باید زنجیره را کامل ببینیم اما به طور قطع کسانی که در نگهداشت هنر اصیل ایرانی که فرش است کمک می‌کنند باید قدرشان را بهتر بدانیم . حمایت هایی که دولت در حال حاضر از بافنده‌ها انجام می‌دهد نیز درهمین راستا است .

وی در خصوص نمایشگاه فرش دستباف اظهار داشت: به نظر من کار نمایشگاه عرضه فناوری‌های جدید و به هم رسانی عرضه باتقاضاست و نمایشگاه بهترین محل برای به هم رسانی عرضه و تقاضا در فناوری می‌باشد.

مدیر کل صمت استان در خصوص حوزه صنایع غذایی نیز گفت: یکی از پایه هایی که می‌تواند به ما هم در بازاریابی درست و همچنین در صادرات کمک کند، بحث بسته‌بندی است . در حال حاضر کیفیت محصول همپا با کیفیت بسته‌بندی باید رشد کند ودر حوزه بسته‌بندی نیز ماندگاری وحفظ کیفیت محصول اولیه در طول زمان مهم است و دنیا نیز برروی این موضوع مطالعه می‌کند .

رجبی باتاکید بر ضرورت توجه ویژه بر افزایش کیفیت بسته بندی محصولات به ویژه برای صادرات ،یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیانی دراستان هستند که به ویژه روی موضوع صنعت بسته‌بندی کار می‌کنند و امروز نمونه هایی را مشاهده کردیم که خیلی می‌تواند روی کاهش هزینه هاو قیمت تمام شده و عرضه بهتر محصول کمک کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن