مشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

پایتخت فرهنگی جهان اسلام میزبان ۶/۵ میلیون زائر طی ۱۶ روز گذشته

کد خبر : 10061

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، ازورود ۶ میلیون ۴۱۷  هزار و ۲۵۱  نفر زائر به مشهد مقدس در ۱۶روز گذشته خبر داد که در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد دارد. 

به گزارش صبح مشهد، مهدی فروزان با اعلام این خبر اظهار داشت: آمار ورودی مسافران از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا دهم فروردین ماه امسال به مشهد از طریق حمل و نقل جاده ای، ۷۰۹ هزار و ۵۹۱ نفر بوده است که سهم ۱۱ درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته سه درصد کاهش دارد.
وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در ۱۶ روز گذشته را ۲۳۵ هزار ۴۱۶ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دارد و ۳٫۷ درصد از کل مسافران ورودی در این مدت را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، سهم مسافران ریلی ورودی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا دهم فروردین ماه امسال را از مجموع مسافران، پنج درصد اعلام کرد و افزود: ۳۱۵ هزار و ۶۹۵  نفر در ۱۶ روز گذشته از طریق راه آهن وارد مشهد شدند که در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد کاهش دارد.
فروزان ادامه داد: پنج میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۴۹ نفر نیز از طریق وسائط نقلیه ی شخصی به مشهد مقدس وارد شدند که ۸۰٫۴ درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن