دانش و فناوری

معاون پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات فناور شرق کشور لازم است

کد خبر : 56445

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات فناور در منطقه شرق کشور به واسطه حضور گروه‌های تجاری و مسوولان و مدیران کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه، منطقه آسیای مرکزی و اروپایی لازم است.

به گزارش صبح مشهد، حسینعلی اخلاقی امیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: وجود این نمایشگاه که ارائه دهنده توانمندی فناوران و شرکتهای دانش بنیان منطقه است در گذشته ضرورت نداشت و بر همین اساس برنامه ریزی برای ایجاد آن به تازگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه دولت سیزدهم در خصوص عدالت محوری در توزیع حمایت ها و خدمات به شرکتهای فناور، متاسفانه استان‌های شرقی در برخی حوزه‌ها محرومند و به حمایت ویژه نیاز یدارند.

معاون پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به تعامل خوب با استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی گفت: زیست بوم نوآوری شرق کشور با تفاهم مدیران پارکهای علم و فناوری این استانها ایجاد شد و وجود نمایشگاه دائمی محصولات فناور، می‌تواند منحصر به ارائه محصولات استان خراسان رضوی نشود و امکان معرفی توانمندی سایر استانهای شرق کشور را نیز فراهم کند.

اخلاقی افزود: در این نمایشگاه، امکان پیگیری رویدادهای هدفمند دیگر همچون برگزاری همایش ها، رویدادها و انعقاد تفاهم و قرارداد نیز برنامه ریزی شده است تا این مکان به محفل و پاتوقی برای تعامل شرکتهای فناور با بازار، تبدیل شود.

وی اضافه کرد: حمایت‌های وزات علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور از ایجاد این نمایشگاه شکل گرفته است به طوری که معاون علمی ریاست جمهوری بعد از بر زمین زدن کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن راه اندازی این نمایشگاه در کمتر از ۶ ماه آینده را خواستار شد تا به عنوان الگویی به سایر مناطق کشور معرفی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن