اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

آغاز به کار خبرگزاری زیارت از دهه کرامت

کد خبر : 2784
به گزارش صبح مشهد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، از آغاز به کار خبرگزاری زیارت  در مرداد ماه و طی دهه کرامت خبر داد و گفت: این خبرگزاری ملی با مرکزیت مشهد راه اندازی خواهد شد.به گزارش خراسان رضوی، اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که «محمدحسن واحدی» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، از تشکیل این خبرگزاری «در سال آینده» خبر داد.
واحدی در آن زمان اعلام کرد اساس تأسیس این خبرگزاری بر اساس تولید اخبار، گزارش ها و رویدادهای مرتبط با زیارت و فرهنگ رضوی و نیز بخش های متعدد دیگر خواهد بود. بر این اساس پس از نهایی شدن مجوز راه اندازی این خبرگزاری و آنچه معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از آن با تعبیر «پیشرفت ۷۰ درصدی فرایند راه اندازی» یاد کرده بود، از ابتدای سال جدید پیگیری رسانه ها بر این مسئله متمرکز شده بود که  این خبرگزاری چه زمانی راه اندازی خواهد شد؟
مشهد؛ دفتر مرکزی خبرگزاری زیارت
در همین خصوص و درباره آخرین وضعیت مراحل راه‌اندازی این خبرگزاری، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به خراسان رضوی گفت: تمام مراحل مقدماتی کار به پایان رسیده و تجهیز دفاتر اصلی خبرگزاری نیز انجام شده است و این خبرگزاری طی مرداد ماه و در دهه کرامت به بهره برداری می رسد. وی از مشهد به عنوان دفتر مرکزی این خبرگزاری یاد کرد و افزود: همزمان با دفتر مرکزی مشهد، دفتر تهران نیز به بهره برداری می رسد و در مراحل بعد شهرهای مذهبی قم و شیراز و پس از آن نیز دفاتر استانی این خبرگزاری افتتاح خواهد شد.
استفاده از ظرفیت خالی مراکز اقامتی برای طرح مبدأ تا مبدأ
واحدی همچنین درباره آخرین تلاش ها برای طرح «زیارت از مبدأ تا مبدأ» اظهار کرد: اساس این طرح بر پایه ظرفیت خالی مراکز اقامتی مشهد در زمان های غیر پیک برنامه ریزی شده است، به گونه ای که بتوان از ۶۰ درصد ظرفیت خالی مراکز اقامتی مشهد در ایام غیر پیک برای این منظور استفاده کرد. وی توزیع سفر، کاهش ترافیک جاده های منتهی به مشهد و ترافیک درون شهری و کاهش آسیب های ناشی از تصادفات را برخی از فواید اجرای این طرح ملی اعلام کرد. واحدی با بیان اینکه تا به حال بیش از ۶ هزار نفر در قالب دوره آزمایشی این طرح به مشهد سفر کرده اند، افزود: زیارت اولی ها، سالمندان و برخی دانشجویان از دیگر افرادی هستند که می توانند از خدمات طرح مبدأ تا مبدأ بهره مند شوند.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن