شهری

شهرداری پای کار نجات کارتن‌خواب ها/ گرم خانه سیار مینی بوسی در مشهد

کد خبر : 35176

روز گذشته برف پاییزی مشهد را سفیدپوش کرد، این برف برای خیلی ها لذت بخش بود اما وقتی سرپناهی نباشد، دلخوشی که به همراه نمی آورد هیچ، بلکه درد و رنج را به جانت می اندازد، کارتن خواب ها و معتادان متجاهر که سرپناهی ندارند در این روزهای سرد و برفی زیر آسمان این شهر با سرما دست و پنجه نرم می کنند و شب را به سختی به صبح می رسانند.

صبح مشهد– محمد بهبودی نیا

خراسان نوشت: شهرداری مشهد امسال با دغدغه مندی بیشتری برای سامان بخشی این افراد وارد میدان شده است و به ایجاد تعدادی گرم خانه در مشهد اقدام کرده و آن طور که معاون شهردار به «خراسان رضوی» اعلام کرده است، طی روزهای اخیر ۶ گرم خانه جدید در مشهد به بهره برداری رسیده و ۴ گرم خانه دیگر نیز طی هفته آینده آماده پذیرش کارتن خواب ها خواهد شد، همچنین دو گرم خانه سیار (مینی بوسی) نیز در حال تجهیز برای استفاده کارتن خواب هاست.

محمد حسن مصحفی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در این زمینه گفت: سیاست کلی این خواهد بود که چون افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب به این مکان‌ها می‌روند اجباری درانتقال آن ها وجود نداشته باشد، از سوی دیگر، اگر نیاز به تعویض لباس داشته باشند لباس های گرم برای آن ها تهیه می شود. وی با اشاره به این که خدمت رسانی در این گرم خانه‌ها از ۱۸ تا ٨ صبح خواهد بود، تأکید کرد: در این گرم خانه‌ها پروتکل های بهداشتی رعایت، تب و اکسیژن مراجعه‌کنندگان نیز سنجیده می‌شود. یک وعده غذای گرم در شام و یک وعده صبحانه به آن ها داده می شود و اگر تمایل به استحمام داشته باشند نیز این امکان برای آن ها فراهم است.

وی افزود: در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا و با هدف رعایت فاصله گذاری ها ۶۰۰ نفر در این گرم خانه ها پناه داده می شوند، در صورتی که در زمان عادی و غیر کرونایی این تعداد چشمگیرتر است. مصحفی با بیان این که پروتکل‌های بهداشتی در شرایط فعلی بسیار اهمیت دارد، گفت: سعی شده است که فاصله تخت‌ها رعایت شود و استفاده از ماسک اجباری باشد. ضدعفونی و شست و شوی منظم پتوها و سایر موارد لازم در این باره را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. معاون شهردار مشهد افزود: مردم مشهد می توانند برای کمک به این افراد در زمان مشاهده معتادان متجاهر و افراد بی خانمان با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع رسانی کنند تا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و دادگستری که متولیان معتادان متجاهر هستند، اقدامات لازم را انجام دهند و همکاران ما نیز به گونه‌ای عمل می کنند که گرم خانه سیار به محل برود و به آن ها خدمات رسانی کند و در صورت تمایل آن ها را به گرم خانه‌ها هدایت کند.

وی تصریح کرد: تعداد۶ گرم خانه به آدرس خیابان طرحچی ۱۹ (گرم خانه سرای سبز زندگی، آقایان و بانوان)، حر ۹۰ (گرم خانه آقایان و بانوان)، گرم خانه منطقه ۴ (آقایان و بانوان) با ظرفیت ۳۲۰ نفر تکمیل شده و طی هفته آینده چهار گرم خانه دیگر نیز برای پناه دادن به کارتن خواب ها به بهره برداری می رسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن