اسلاید شوشهری

معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ مشهد:

۱۸۰ پروژه زودبازده تا پایان سال افتتاح می‌شود

کد خبر : 54313

معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ مشهد در خصوص پروژه‌های زودبازده سال ۱۴۰۲ در این منطقه گفت: با حمایت شورای شهر امسال پروژه‌های زودبازده از ۸۰ به ۱۸۰ ردیف رسیده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مهر، احسان نجاری مقدم عصر سه شنبه در جریان تور خبری پروژه‌های زودبازده منطقه ۶ شهرداری مشهد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۱ پروژه زودبازده با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان برای محلات هدف این منطقه تعریف و به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است.

معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ مشهد با بیان اینکه منطقه ۶ بیشترین تعداد و اعتبار پروژه‌های زودباده را در بین مناطق دارد، افزود: از مجموع ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار، حدود ۷۵ میلیارد عمرانی، ۳۰ میلیارد تومان فضای سبز، ۱۵ میلیارد تومان فرهنگی و ۱۵ میلیارد نیز پروژه‌های خدمات شهری بوده است.

وی بافت ریزدانه، شبکه معابر عنکبوتی، ساختمان‌های فاقد استحکام بنا و فاقد پایانکار همچنین مشکلات زیرساختی مانند کمبود سرانه‌های خدماتی در محلات کم برخوردار را از جمله مهمترین مشکلاتی منطقه ۶ عنوان کرد.

نجاری مقدم افزود: یکی از انتقادهایی که همیشه به مدیریت شهری می‌شود بحث حکمرانی شهری با تصمیمات بالا به پایین است اما طرح‌های زودبازده برنامه‌ریزی بوسیله مردم و برای مردم است.

معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ مشهد افزود: یکی از پارک‌های خطی در این منطقه با طول حدود ۹۵۰ متر و عرض ۱۰ متر یکی از پروژه‌های شاخصی است که قریب به یک هکتار به فضای سبز منطقه اضافه کرده است.

وی در خصوص پروژه‌های زودبازده سال ۱۴۰۲ در این منطقه گفت: با حمایت شورای شهر امسال پروژه‌های زودبازده از ۸۰ به ۱۸۰ ردیف رسیده است و اعتبار هم از ۱۲۵ میلیارد به ۲۲۵ میلیارد تومان برای ۱۵ محله هدف رسیده که تا الان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اجرایی نشدن طرح اگو در منطقه ۶ شهرداری مشهد

نجاری مقدم با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد پروژه‌های زودبازده سال گذشته در منطقه قابلیت تحقق نداشت و به همین دلیل تبدیل به موارد دیگری شد، گفت: این پروژه‌ها با درخواست مردم است و شهرداری کمترین نفوذ را دارد اما در خیلی موارد فرایند تملک برای اجرای پروژه‌ها کار قفل و مجبور می‌شویم با توجه به نیازسنجی مجدد از اهالی محل پروژه دیگری تعریف تا اعتبار برگشت نخورد.

بوی بد محله شهید معقول موضوعی بود که توجه خبرنگاران را جلب کرد و مشخص شد متأسفانه طرح اگو هنوز در این منطقه اجرا نشده است که در این خصوص معاون اجرایی شهرداری منطقه ۶ مشهد افزود: طرح اگو از سال ۹۶ مورد درخواست جدی ساکنان این محله است که اگر اجرا شود بخش زیادی از معضلات شهرداری هم حل خواهد شد چرا که در حال حاضر لایروبی کانال‌ها و مرمت آسفالت و جدول‌های جمع‌آوری آب سالانه هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن