اسلاید شوشهری

با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در روستای گوارشک مشهد:

کلنگ احداث مرکز آموزش و سلامت خیریه نیلوفران مهدی به زمین زده شد

کد خبر : 44660

این پروژه طی مدت ۳ سال و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان طبق وصیت مرحوم دکتر زمانیان گوارشکی و مشارکت سایر خیرین ساخته خواهد شد.

آیین کلنگ زنی پروژه خیریه آموزش و سلامت موسسه نیلوفران مهدی (عج) در روستای گوارشک مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبح مشهد، رییس اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق خراسان با بیان این که هدف از احداث این پروژه که وصیت مرحوم دکتر زمانیان گوارشکی می باشد، ساخت درمانگاه و مدرسه در منطقه گوارشک و برای استفاده عام مردم بوده است.

دکتر جوانبخت افزود: :بر اساس خلا های موجود در محل و بروزرسانی طرح قرار است در ۹ حوزه خدمت رسانی به مردم انجام پذیرد.

وی در ادامه گفت: مهمترین حوزه های خدمت رسانی به مردم در این منطقه هنرستان شبانه روزی با قابلیت اسکان دختران ،درمانگاه درمانی،مرکز توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و مهمترین آن مرکز رصدخانه آسیب های اجتماعی و مطالعات پژوهشی این حوزه میباشد‌.

او همچنین خاطر نشان کرد:قرار است این پروژه طی مدت ۳ سال و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان که از محل همت عالی و مشارکت های مردمی تامین میشود ،به بهره برداری برسد.

۴۰۴۰ روستا دارای مزیت در کشور توانمند سازی می شوند

همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این برنامه گفت: ۴۰۴۰ روستا دارای مزیت در کشور توانمند سازی می شوند.

دکتر آقا محمدی افزود: از بین ۳۹۰۰۰ روستای موجود در کشور که جمعیتی معادل ۲۰ میلیون نفر را تشکیل می دهند، ۱۳۳۰۰ روستا دارای مزیت های نسبی و یکپارچگی هستند که از این تعداد ۴۰۴۰ روستا را به عنوان پایلوت انتخاب و محور توسعه قرار می گیرند که روستای گوارشک دهستان درزآب یکی از این نقاط مستعد و مخاطب هدف می باشد.

وی تاکید کرد، طرح ۴۰۴۰ مورد حمایت مقام معظم رهبری هم می باشد و ایشان اهتمام ویژه ای جهت توسعه روستاها و محرومیت زدایی دارند.

وی ادامه داد: امروز ما بیش از ۲۰۲۰ محله در بین شهرها و حاشیه داریم که به دلائلی همچون بافت فرسوده یا حاشیه نشینی دچار آسیب های متعددی شدند که لازم است برای پیشگیری از مهاجرت مردم به حاشیه کلان شهرها اقدامات تقویتی و حتی خودجوش برای حفظ مردم در روستاها صورت بپذیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد مجتمع مرحوم گوارشکی یکی از همین اقدامات ارزشمند مردمی برای توسعه روستا و جلوگیری از مهاجرت مردم دانست که به عنوان پایلوت در نزدیکی شهر مشهد مقدس ایجاد و باعث امید و رشد خواهد بود.

همچنین داوری فرماندار مشهد طی سخنانی قول داد به ازای هر مددجوی توانمند ساز شده این مرکز یکصد میلیون تومان وام قرض الحسنه داده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن