اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

بیش از ۹۵ هزار متقاضی سفر اربعین حسینی در خراسان رضوی پیش ثبت نام کردند

کد خبر : 54182

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین پیش ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از محرم امسال ماه در سامانه سماح آغاز شده است و تا امروز ۲۵ مرداد ماه ۹۵ هزار و ۱۰ نفر برای زیارت اربعین حسینی در این استان پیش ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، جواد شاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این که از این تعداد حدود ۵۰ هزار متقاضی از شهر مشهد هستند افزود: هم اکنون ۹۸۱ هزار و ۸۵۰ متقاضی سفر اربعین حسینی در کل کشور ثبت نام کرده اند که حدود ۱۰ درصد از آنان از خراسان رضوی هستند.

وی در خصوص نحوه اعزام کاروان‌های عتبات عالیات برای سفرهای اربعین گفت : سازمان حج و زیارت برای اربعین کاروانی ندارد و به دلیل ازدحام جمعیت در عراق، و استفاده مطلوب زائران اربعین از خدمات هتل‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت واحدهای اقامتی و نیز استفاده از ناوگان هوایی و ریلی و زمینی ارزان تر در ایام اربعین، سازمان حج و زیارت کاروانی اعزام نمی‌کند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص تداوم اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات در ماه محرم گفت: اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات تا ابتدای ماه صفر ادامه دارد و بین یک تا ۲ هفته بعد از اربعین اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات از سر گرفته خواهد شد.

شاد در خصوص ثبت‌ نام زائران اربعین در سامانه سماح افزود: پیش ثبت‌نام شرکت در پیاده روی اربعین حسینی، از محرم امسال شروع شده است و تا سه روز مانده به اربعین یعنی تا ۱۲ شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که در این مرحله تنها پیش ثبت نام انجام می‌شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست افزود: پیش ثبت نام از متقاضیان هیچ گونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام نخواهد داشت و نحوه و زمان ثبت نام قطعی از طریق ستاد مرکزی اربعین کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: چنانچه هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود، نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند تعیین و اعلام خواهد شد.

شاد افزود: با توجه به این که نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد ضرورت دارد متقاضیان در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت کنند.

وی با بیان این که مرزهای خروجی از طریق سامانه سماح قابل مشاهده و انتخاب است تاکید کرد: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام نیز الزامی است و در صورت نیاز از هم اکنون باید نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با بیان این که زائران گذرنامه معتبر خود را دریافت و در صورت امکان به صورت گروهی در سامانه سماح ثبت نام و به عراق سفر کنند، افزود: متقاضیان اگر بیماری خاصی دارند پروتکل‌های آن را رعایت و بلیت رفت و برگشت خود را تهیه کنند.

شاد افزود: توصیه می شود متقاضیان هزینه‌های راه به خصوص در کشور عراق را برآورد و با توجه به گرمای شدید در عراق امکانات و وسایل موردنیاز خود را تهیه کنند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن