اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

پیش بینی ورود حداقل ۸ میلیون زائر به مشهد در دهه پایانی صفر

کد خبر : 54509

شهردار مشهد با بیان اینکه امسال حداقل ۸ میلیون زائر در دهه پایانی صفر به مشهد وارد خواهند شد، گفت: حدود یک میلیون نفر از این تعداد زائران پیاده خواهند بود.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا قلندرشریف در برنامه اشاره صدا و سیمای خراسان رضوی با موضوع تشریح ویژه برنامه‌های دهه آخر صفر اظهار کرد: از ویژه‌ترین مناسبت‌هایی که در ایام سال داریم، محرم و صفر به ویژه دهه اول محرم و دهه آخر صفر است. ما از ماه‌ها قبل از محرم برنامه‌ریزی کردیم و ستادهای ویژه‌ای را اختصاص دادیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی ما در دهه اول محرم به نحوی بود که بتوانیم به طور شایسته خدمت‌رسانی داشته باشیم. مراسم ویژه و خاصی را در کل شهر برنامه‌ریزی کردیم که در همه محدوده‌های شهری گسترده بود. هدف‌گذاری ما این بود که محور اصلی خود مردم باشند. محوریت مردم باید پررنگ‌تر شود و ما نیز حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

قلندر شریف ادامه داد: ما مراسم‌ و فضاآرایی‌های خوبی در سطح شهر داشتیم که امیدواریم این مراسم مورد قبول مردم باشد. ما هم پشتیبانی و هم از نظر مالی به هیئات مذهبی کمک کردیم. در پذیرایی کمک مالی کمی انجام دادیم و اکثر هزینه‌ها توسط خود مردم انجام شد. ایستگاه‌های صلواتی مشکلاتی داشته و مجوزهایی نیاز دارد که امسال تاکید کردیم سنگ‌اندازی نشود، بنابراین کمترین مشکل را داشتیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین با درایت مقام معظم رهبری احیا شد، عنوان کرد: ما تجمع عظیم مردمی را داریم که این تجمع عظیم مسلمانان در حوزه پدافند غیر عامل و واکسیناسیون مردم و جامعه اسلامی بسیار تاثیرگذار است. دشمن با این جمعیت جرات نمی‌کند نگاه چپ به جامعه اسلامی و مسلمانان داشته باشد.

وی بیان کرد: ما از خردادماه ستاد اربعین را در قالب کمیته‌های مختلف تشکیل دادیم. شهرداری مشهد در کشور عراق متولی نظافت و سرویس‌دهی ایاب و ذهاب در محدوده مرز مهران شد. بیش از ۱۰۰۰ نفر از همکاران ما اعزام شدند که ۶۰۰ نفر آن‌ها پاکبان هستند و کار نظافت ۱۷ کیلومتر خیابان‌های اطراف حرم امام علی(ع) را به صورت ۲۴ ساعته برعهده دارند.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: ما مشکلات سال‌های قبل را آسیب‌شناسی و رفع کردیم. راهنمایی زائران یکی از مشکلات سال‌های قبل بود که همکاران را در این زمینه آموزش دادیم. در حوزه فرهنگی و فضاآرایی نیز در شهر نجف در نزدیکی حرم اقداماتی را انجام دادیم. ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری را در حوزه‌های مختلف اعزام کردیم. برای راحتی زائران و انجام درمان‌های سرپایی از کمک داوطلبانه پزشکان و پرستاران بهره‌مند شدیم.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن