استانیاسلاید شو

وزیر نیرو در گناباد اعلام کرد:

پیش بینی ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل آب و برق خراسان رضوی

کد خبر : 45233

 وزیر نیرو از پیش بینی ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل صنعت آب و برق استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، علی اکبر محرابیان که به عنوان نماینده دولت در سفر استانی به گناباد سفر کرده بود در جمع نخبگان، تولید کنندگان و کارآفرینان این شهرستان افزود : این مبلغ توسط استاندار و مدیران استانی به صورت عادلانه میان شرکت های آب و برق توزیع خواهد شد.

وی مهمترین هدف دولت در سفرهای استانی را توجه عادلانه به نقاط مختلف کشور و رفع موانع رشد و توسعه استان ها دانست و اظهارداشت: قبل از هر سفر ، جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی برگزار و نیازها و دیدگاه های مدیران در پیش نویس مصوبات لحاظ می‌شود.

به گفته وی اعتبارات مصوب سفرهای استانی دولت در سال ۱۴۰۰به طور کامل پرداخت شد و در سال ۱۴۰۱ هم اعتبارات مناسبی برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی، اولین استان کشور در برخورداری از بودجه ۱۴۰۱ محسوب می‌شود.

وی سپس با اشاره به برخی دیدگاه‌های و نقطه نظرات مطرح شده در این جلسه ، بر ضرورت بهره وری آب تاکید کرد و با بیان اینکه بهره وری در آب یک ضرورت است نه انتخاب گفت:امنیت غذایی و رشد اشتغال، صنعت و تولید نیازمند افزایش بهره وری از آب است.

وی در همین رابطه به برخی واحدهای صنعتی موفق در ابداع و ساخت تجهیزات نوین آبیاری اشاره کرد که بهره وری آب را تا شش برابر و تولید محصولات کشاورزی را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

محرابیان تجهیز تنها سه درصد اراضی کشاورزی به سیستم تحت فشار آبیاری را ناچیز ارزیابی کرد و بر تغییر روش‌های آبیاری تاکید و کشاورزان شهرستان گناباد را به استفاده از این نوع آبیاری توصیه کرد.

وزیر نیرو همچنین اعلام کرد: آبرسانی به۱۰ هزار روستا با تامین کامل اعتبار و بهره گیری از ظرفیت های نهادهای اسلامی و خیرین به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور در ۳۱ استان شروع شده است.

وی از فرماندار و نماینده گناباد خواست روستاهای مواجه با مشکل آب شرب در شهرستان را اعلام کنند تا در فهرست وزارت نیرو گنجانده شوند.

وی وعده داد این روستاها و همچنین خط انتقال آب و نقاط فرسوده شبکه توزیع آب شهر گناباد سه سال اصلاح خواهد شد.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب گناباد نیز با اختصاص اعتبار ویژه تکمیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش علی اکبر محرابیان در بدو ورود به گناباد در مرقد علامه محمد تقی بهلول حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه ، نماز مغرب و عشا را به امامت حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه گناباد اقامه کردو در ادامه در دیدار با خانواده شهید رضا زاده ، صبر و استقامت بازماندگان شهدا را ستود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن