شهری

اعضای بانوی مرگ مغزی مشهد به هفت بیمار جان دوباره داد

کد خبر : 52342

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی ۲۶ ساله مشهدی، موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند عضو شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی افزود: در هزار و سیصد و پنجمین عمل اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی، مرحومه مهلا خدادوست از بیمارستان امام رضا (ع) به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه مشهد معرفی شد که پس از دریافت رضایت از خانواده اش، زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه های زنده یاد در بیمارستان منتصریه به ۲ مرد ۳۹ و ۳۸ ساله از گناباد و مشهد، که سالها از نارسایی کلیه رنج برده و با دیالیز می شدند، به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: کبد مرحومه خدادوست در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۱ ساله ساکن شهرستان طرقبه‌شاندیز که سالها از بیماری کبدی در رنج بود، پیوند شد و قلب آن زنده یاد نیز در بیمارستان امام رضا (ع) به پسری ۱۳ ساله ساکن مشهد اهدا و در سینه وی تپیدن گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین قرنیه های چشم این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن