ورزشی
موضوعات داغ

۲۱ بهمن ؛ تقابل شهرخودرو با الهلال عربستان / شهر خودرو در مصاف قهرمان آسیا

کد خبر : 27548

بی شک سه شنبه گذشته، روزی غرورآفرین برای فوتبال ایران و به ویژه مشهدی ها بود که در تاریخ فوتبال ثبت می شود؛ روزی که دو نماینده ایران یعنی استقلال تهران و شهرخودرو خراسان با شکست تیم های قطری به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. شهرخودرویی ها برای اولین بار در تاریخ فوتبال شرق کشور توانستند، نام مشهد را در آسیا ثبت کنند.
شاگردان مجتبی سرآسیایی سه شنبه شب گذشته در دیداری سخت و پرفشار موفق شدند، تیم پرمهره و برخوردار از بازیکنان خارجی «السیلیه» قطر را در دوحه شکست دهند و راهی مرحله گروهی شوند؛ بردی شیرین که درضربات پنالتی به دست آمد.بر این اساس شهرخودرویی ها وارد گروه B لیگ قهرمانان آسیا شدند و به عنوان نماینده ایران در این گروه باید با رقبای سرسختی روبه رو شوند.

جدال با قهرمان آسیا

تیم شهرخودرو هر چند که از مرحله حذفی صعود کرده است، اما جدای از شور و هیجان و خوشحالی ، کار اصلی اش از امروز آغاز می شود و باید خود را برای تقابل با بهترین تیم های آسیایی آماده کند. نماینده فوتبال خراسان در آسیا بر اساس برنامه AFC سه بازی اول را باید به عنوان مهمان و ۳ بازی دور برگشت را به عنوان میزبان بازی کند. شهرخودرویی ها در اولین دیدارشان در ۲۱ بهمن ماه، باید مقابل الهلال عربستان قرار گیرند؛ تیمی که مهم ترین تیم در گروه شهر خودرو است و سال گذشته قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. هدایت این تیم بر عهده «رزوان لوچسکو» است و برای دفاع از عنوان قهرمانی در این مسابقات حضور می یابد.دیگر رقیب شهر خودرو پاختاکور است که این دیدار روز ۲۸ بهمن ماه برگزار می شود. پاختاکور تنها نماینده ازبکستان در لیگ قهرمانان است و انگیزه های زیادی برای صعود خواهد داشت؛ اما سومین بازی شهرخودرو در ۱۳ اسفند مقابل تیم شباب الاهلی برگزار می شود. این تیم هم رقیبی دشوار برای شهر خودرو است؛ چرا که هم اکنون بالاتر از الجزیره و شارجه با اختلافی مناسب، صدرنشین لیگ فوتبال امارات است.بازی های برگشت شهرخودرو هم در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده در مشهد برگزار می شود. در مجموع شهر خودرو در اولین تجربه آسیایی خود ، کار فوق العاده سختی دارد و امتحان دشواری را باید پشت سر بگذارد.

ناداوری های AFC

مالک باشگاه شهرخودرو پس از بازگشت از قطر، درباره صعود تیمش به مرحله گروهی لیگ آسیا، گفت: از اعماق وجودم خیلی خوشحال هستم. چون همه پیام‌ها حاکی از این است که مردم ایران خوشحال هستند و این بهترین اتفاق است که هر دو نماینده فوتبال ایران، روسفید شدند. به گزارش ورزش سه، فرهاد حمیداوی افزود: ناداوری‌ها و بی‌عدالتی‌های AFC که رنگ و بویی از سیاست دارد، ملت ایران را ناراحت کرد. دیگر ورزش در این کنفدراسیون، مهم نیست.وی درباره برنامه شهرخودرو برای مرحله گروهی لیگ قهرمانان، اظهار کرد: همه کار را کادر فنی و بازیکنان در زمین انجام می‌دهند. حتما نماینده خوبی برای کشورمان هستیم و دل مردم مشهد و خراسانی‌ها را با بازی‌های خوب خود شاد می‌کنیم.
او یادآور شد: چندین بار با کادر فنی و مدیریت باشگاه جلسه داشتم و برای بازی‌های مرحله گروهی نیز برنامه داریم. فکر می‌کنم این اتفاق که در بازی‌های رفت مهمان هستیم، خیلی ارزشمند است، چون دیدارهای برگشت سرنوشت‌سازتر خواهد بود و در زمین خودمان، اتفاقات مهمی را رقم می‌زنیم.
مالک باشگاه شهرخودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که حالا که ایران ۴ نماینده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دارد و اگر به گذشته برگردند، پای حرف خود درباره انصراف از بازی‌ها می‌ایستند یا خیر، ابراز کرد: سفر به مقر کنفدراسیون آسیا در مالزی بهترین دستاورد و اتفاق بود. از آن هایی که متاسفانه گفته اند این سفر دستاورد و پیروزی برای فوتبال ایران نداشته است، ناراحت هستم ، چون اگر شرکت نمی‌کردیم، حدود ۱۱ میلیون دلار جریمه می‌شدیم. ما تضمین گرفتیم و همچنان قویا می‌گویم این بزرگ ترین اتفاق و دستاورد فوتبال ایران در سال ۹۸ بود.

سرآسیایی، بهترین انتخاب
حمیداوی درباره برخوردش با انصاری فرد که برای السیلیه قطر بازی می کرد، گفت: کریم انصاری فرد بازیکن بسیار مودبی است و قبل از بازی هم به سمت نیمکت تیم ما آمد . بعد از بازی هم نشان داد که جنگ فقط در مستطیل سبز است. من با رئیس باشگاه السیلیه در VIP بودم و به آن ها گفتم فوتبال ایران با ایران است که این حرف چند پیام داشت. دروازه بان آن ها انگلیسی صحبت می‌کرد و فقط پاسپورت گرفته بود. تیم‌های قطری کاملا خارجی هستند و قطری نیستند.مالک باشگاه شهرخودرو درباره انتخاب سرآسیایی به‌عنوان سرمربی و کسب نتیجه لازم بیان کرد: خطاب به هوادارانمان می‌گویم خواهش می کنم درخصوص نظرات باشگاه، با نگاه حمایت به موضوعات بنگرند. سرآسیایی مربی جوان و آینده داری است و به کسانی که انتقاد کردند، همه چیز را ثابت کرد. ما انتقاد پذیر هستیم اما خود مجتبی سرآسیایی ثابت کرد و فکر می کنم از بهترین آزمون سربلند بیرون آمد.
عکس یادگاری!
به هر حال این پیروزی شیرین و ارزشمند و غرورآفرین در حالی به دست آمده است که تیم شهرخودرو طی ۳ روز دو بازی بسیار سختی را خارج از ایران برگزار کرد.آن هم در مقابل نماینده های بحرین و قطر که از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند؛ امکانات سخت افزاری که تیم شهرخودرو در مشهد اصلا ندارد.حتی در طول فصل هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، اما مسئولان خراسانی هیچ توجهی به این مشکلات نداشتند. با این حال بازیکنان شهرخودرو در آسیا به این مشکلات توجهی نکردند و به عنوان نماینده خراسان رضوی با غیرت و تعصب بازی و از اعتبار و آبروی فوتبال استان دفاع کردند.این نشان داد که فوتبال خراسان رضوی می تواند حریف قدرتمندی برای آسیایی ها باشد.پس چه بهتر که بیشتر به این تیم توجه شود.نه این که فقط در شادی و پیروزی ها کنار ورزشکاران باشیم و عکس یادگاری بگیریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن