شهری

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد:

نمایشگاه بین المللی یک عامل محرک اصلی برای توسعه صنعتی و تجاری است

کد خبر : 53132

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در راستای بازارهای جدید و نوظهور صنعت ساختمان، نمایشگاه بین المللی یک عامل محرک اصلی برای توسعه صنعتی و تجاری، محسوب می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، حمید ضمیری در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان در مشهد، اظهار داشت: هرساله نمایشگاه های متعددی در حوزه صنعت ساختمان، تجهیزات و مصالح ساختمانی برگزار می شود که باعث شده تا فرصت مناسبی برای افزایش بهره وری فعالان صنعت ساختمان و آشنایی علاقمندان به وجود آید.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان به عنوان یک پلتفرم تاثیرگذار برای شرکت‌ها، متخصصان و کارشناسان صنعت محسوب می شود چرا که از طریق شرکت در برنامه های نمایشگاهی میتوانند نسبت به اشتراک گذاری فناوریهای جدید و اطلاعات، اقدام کرده و برای ایجاد روابط تجاری طولانی مدت با سایر فعالان در بازارهای جهانی تلاش کنند.

ضمیری در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه بیان کرد: اگر بخواهیم اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان را در یک جمله بیان کنیم به این صورت است که در راستای بازارهای جدید و نوظهور صنعت ساختمان، نمایشگاه بین المللی یک عامل محرک اصلی برای توسعه صنعتی و تجاری، محسوب می شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشکلات حوزه ساختمانی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلاتی که بسیاری از شرکتها و فعالان حوزه صنعت ساختمان با آن مواجه هستند، این است که فاصله میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به طرز چشمگیر و نگران کننده ای افزایش پیدا کرده و این دو گروه، ارتباطات محدودتری با یکدیگر دارند. همین عامل موجب افزایش بی رویه قیمتهای مصالح و تجهیزات ساختمانی و غیره شده است. نتیجه این کار چیزی جز نارضایتی مشتریان، کاهش فروش و رکود تولید را در بر ندارد.

ضمیری تصریح کرد: هدف اصلی شرکت در نمایشگاه‌ها ارتباط برقرار کردن رو در رو با همکاران مصرف کننده و تأمین کننده ها است. نمایشگاه بین المللی با تأمین یک فضای گسترده و کاملاً دوستانه، زمینه را به گونه ای فراهم می کند که تولیدکنندگان و مصرف کننده را در شرایط بازار امروزی در یک مکان منظم و برنامه ریزی شده با یکدیگر مرتبط سازد.

وی همچنین گفت: قطعا ارتباط بدون واسطه میان مصرف کننده یا مشتری با تولید کننده کالای ساختمانی بسیاری از هزینه ها را کاهش داده، رضایتمندی مشتری را افزایش میدهد و در نهایت به نفع تولید کننده و مشتری خواهد بود.

ضمیری خاطرنشان کرد:نمایشگاه یکی از بهترین فرصتهاست که بدون واسطه و به طور مستقیم صاحبان شرکتهای خدماتی یا کارگاه های تولیدی صحبتهای مشتریان را بشنوند و نوع انتخابها را رصد کنند و با بررسی هوشمندانه اطلاعاتی که از نمایشگاه به دست می آورند میتوانند تا حدود زیادی پیش بینی کنند در چند ماه یا یک سال آینده چه خدمات یا محصولاتی تقاضای بیشتری خواهند داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن